V opavské části Kateřinky začala demolice provizorního mostu na Ratibořské ulici, který po ničivých povodních zajišťoval průjezdnost městem. Denně ho využívalo až 20 tisíc vozidel. Vedle něj je už téměř hotový nový most, a tak stavba vstoupila do rozhodující etapy.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Obslužné trasy jsou Nákladní, Mostní, Těšínská, to znamená, všechno je připraveno tak, aby ty dopady do města byly co nejmenší. Samozřejmě nebude tady jezdit trolejbus, ty budou nahrazeny autobusy. Já věřím, že jsme udělali všechna opatření tak, aby skutečně ta průjezdnost Opavou byla co nejsnazší po tu dobu odstávky. Mělo by to být maximálně 70 dnů. Věřím, že se to splní a že už potom se můžeme těšit na to, že už průjezdnost bude skvělá, budeme mít tady nový most.”
Nový most váží přes 1800 tun a nasouvat se začne poté, co se kompletně rozebere mostní provizorium.
Ondřej Řezníček, ředitel oblasti Morava realizační firmy: “V současné době máme vybetonovanou nosnou konstrukci, během tohoto týdne ji ještě předepneme, následně dole pod mostem, tam se teď nedostaneme, tak probíhají práce na spodní stavbě, dobetonujeme podpěry mezilehlé, následně most takzvaně zaktivujeme, posadíme na pojezdovou dráhu. Pomocí hydrauliky ho zasuneme na trvalé místo, to znamená tam, kde má být, to znamená v ose vozovky, dobetonujeme koncové příčníky, dobetonujeme podpěry a je hotovo.”
Mostní provizorium zachraňovalo dopravu, když loňská velká voda vzala původní most.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “V půlce června, kdy jsme začali stavět, už jsme tady instalovali dopravní provizorium, to znamená, zachránili jsme dopravu pro Opavu. Opava si oddechla, my jsme mezitím stavěli v těsné blízkosti tu novou mostovku, ta už v tuto chvíli spolykala 580 kubíků železobetonu. To přerušení dopravy ode dneška až do zprovoznění toho nového mostu, bude maximálně 70 dní. Pokud to bude možné zkrátit byť o jednu jedinou hodinu, tak to určitě uděláme, protože Opava ten centrální most velmi potřebuje.”
Nový most, jehož stavba vyjde na 55 milionů korun, má technickou životnost nejméně sto let. Bude vyšší, bezpečnější a odolný vůči stoletým vodám. Pokud půjde vše podle plánu, řidiči se po něm projedou už letos v listopadu.