Od roku 2001 usiluje Sdružení obcí pro výstavbu komunikace I/11 a I/57 o vybudování kvalitního spojení Z Ostravy přes Opavu, Krnov a Bartultovice k polským hranicím. Po čtrnácti letech mohlo být letos snažení zúročeno zprovozněním tzv. Prodloužené Rudné v Ostravě ve směru na Opavu. Kvůli sporům o pozemky se ale odkládá na příští rok.
Další problém nastává v Komárově, kde zatím není rozhodnuto, kudy silnice povede.
Zvažuje se varianta severního či jižního obchvatu nebo také průtah obcí, vysvětluje
Josef Stiborský (KDU-ČSL), náměstek primátora Opavy: “Teď dochází k ekonomickému posouzení jednotlivých variant.A my pak, jako vedení města ve spolupráci s městskými částmi se pak budeme rozhodovat pro některou.”
Dobrá zpráva je, že alespoň částečně tranzitu Opavou uleví východní obchvat.
Tento úsek by měl navazovat na západní obchvat.Ten ale brzdí spor se třemi vlastníky o jejich pozemky. Martin Dostál, tajemník Sdružení I/11 -I/57, ale předpokládá, že se spor brzy vyřeší:
“Stát počítá s finančními prostředky na přípravu.”
Sdružení ve spolupráci s krajem usiluje o zařazení komunikací tzv. slezského kříže do tzv. transevropské sítě, což by pak umožnilo čerpat ještě více dotačních titulů z Evropské unie na výstavbu silnic.
“Hlavně se jedná o silnice II.,a III. Třídy, na jejichž opravy je teď skutečně minimum prostředků,”
Josef Stiborský (KDU-ČSL).
Tato evropská síť pohodlně spojí Českou republiku s Polskem a Slovenskem. Mohlo by to být už v příštím roce.