Stovky nejrůznějších tvarů a vzorů připravili tři desítky zaměstnanců Slezské tvorby pro letošní Vánoce. Vybrat si z tak široké nabídky není vůbec jednoduché. Klasická skleněná koule je ale sázka na jistotu. Stále větší oblibu si získávají skleněné figurky.
„Vlastně lidi vzpomínají, jak to měla jejich maminka, babička tyto ozdoby. A hlavně se líbí dětem, “ říká Jaroslav Veverka, předseda družstva Slezská tvorba
Zatímco zahraniční zákazníci si každý rok žádají zbrusu novou kolekci ozdob a změní svůj vánoční stromek od špičky až po stojan, Češi jsou při výběru už mnoho let vyhranění.
„Většinou cizinci chtějí barvy šedé, hnědé. Naši jsou víc takoví stříbrní, zlatí,“ upřesňuje Jana Holušová.
Často totiž jen doplňují základ ozdob, který už mají doma a každý rok dokoupí třeba jen jednu novou krabici. Letos k ní mohou přidat ještě něco navíc.
Ročně vyrobí Slezská tvorba na půl milionu ozdob a připraví na 600 nejrůznějších dekorů. Většina produkce, 80% putuje do zahraničí, především do Ameriky,