Delegace z Moravskoslezského kraje dostala na cestu do Prahy do rukou silný argument. Petici s 35ti tisíci podpisů. Tolik lidí si přeje, aby stavba silnice I/11 pokračovala.
Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Jak poslanecká sněmovna tak senát tuto petici považují za důvodnou, to je první argument, který si myslím, že je velmi důležitý. Druhý je ten že hned po veřejném slyšení na půdě senátu podvýbor pro dopravu podpořil tuto petici."
Méně optimistické je, že se veřejného slyšení zúčastnilo jenom 12 poslanců z dvou set a nepřišel ani ministr dopravy Bárta. To opavskou delegaci nemile překvapilo.
Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Posílá jen náměstka. Náměstek Toman byl přítomen. Je to poměrně velká síla občanů, kteří se něčeho dožadují a čekala bych větší pozornost."
A co se zastánci stavby silnice I/11 dozvěděli? Letos vydá stát 30 milionů na zakonzervování stavby. Pro příští rok počítají s výdejem 700 milionů na její pokračování a v roce 2013 by to měla být jedna a půl miliardy korun.
Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Je to nějaký slib, ale ten se může příští rok změnit. Ale i jiné řešení je možné. Dodavatel nabízí realizaci na vlastní náklady, které může stát splácet později."
Martin Dostál, tajemník sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Splatnost faktur by byla do konce roku 2012 a následně by stát v příštím roce tu úhradu provedl. Toto je myslím cesta jak z této patové situace ven a na tahu je v tuto chvíli ministerstvo dopravy a jeho ochota nebo spíše neochota s touto situací něco dělat."
Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "I toto jsme přednesli na tom slyšení. Zatím bylo řečeno, že se o tom dá diskutovat. Vzhledem k tomu, jak je stávající trasa mezi Ostravou a Opavou nebezpečná, není už ale na velké diskuse čas."
Anketa, motoristé: "Jezdíme tady touhle cestou denodenně se dá říct a časté nehody, díry na silnicích, rozestavěná cesta, tragédie." "Ta cesta přes Hlučín je hodně přetížená si myslím. Tam je velký provoz a nestačí to na dnešní dobu, no. Mělo by se to pohnout všechno."
Úkolem číslo jedna je teď přimět ministra Bártu k návštěvě staveniště.
Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "Rozhodovat o stavbě z Prahy je velmi jednoduché. Ministr by měl na vlastní oči vidět vysekané lesy v hrabyňském údolí a terén, ohrožený sesuvy půdy. Z mého hlediska stavební inženýrky je naprosto zbytečné vkládat investice nebo finanční prostředky do zakonzervování stavby, která je v tak velkém stadiu rozestavěnosti. Věřím tomu, že pan ministr Bárta skutečně fyzicky přijede do Hrabyně, projdeme se, podíváme se v jakém stadiu ta stavba je a že budeme schopni najít nějaké schůdné řešení pro všechny strany."