Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Občané Opavy bojují za obnovení stavby silnice I/11

Opava |

Představitelé Opavy nevzdávají boj za stavbu silnice I/11. Zúčastnili se veřejných slyšení v Poslanecké sněmovně a v Senátu. Do Prahy s sebou vezli 35 tisíc podpisů, které připojili občané pod petici za obnovení stavby.

Delegace z Moravskoslezského kraje dostala na cestu do Prahy do rukou silný argument. Petici s 35ti tisíci podpisů. Tolik lidí si přeje, aby stavba silnice I/11 pokračovala.

Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Jak poslanecká sněmovna tak senát tuto petici považují za důvodnou, to je první argument, který si myslím, že je velmi důležitý. Druhý je ten že hned po veřejném slyšení na půdě senátu podvýbor pro dopravu podpořil tuto petici."

Méně optimistické je, že se veřejného slyšení zúčastnilo jenom 12 poslanců z dvou set a nepřišel ani ministr dopravy Bárta. To opavskou delegaci nemile překvapilo.

Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Posílá jen náměstka. Náměstek Toman byl přítomen. Je to poměrně velká síla občanů, kteří se něčeho dožadují a čekala bych větší pozornost."

 A co se zastánci stavby silnice I/11 dozvěděli? Letos vydá stát 30 milionů na zakonzervování stavby. Pro příští rok počítají s výdejem 700 milionů na její pokračování a v roce 2013 by to měla být jedna a půl miliardy korun.

Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Je to nějaký slib, ale ten se může příští rok změnit. Ale i jiné řešení je možné. Dodavatel nabízí realizaci na vlastní náklady, které může stát splácet později."

Martin Dostál, tajemník sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Splatnost faktur by byla do konce roku 2012 a následně by stát v příštím roce tu úhradu provedl. Toto je myslím cesta jak z této patové situace ven a na tahu je v tuto chvíli ministerstvo dopravy a jeho ochota nebo spíše neochota s touto situací něco dělat."

Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "I toto jsme přednesli na tom slyšení. Zatím bylo řečeno, že se o tom dá diskutovat. Vzhledem k tomu, jak je stávající trasa mezi Ostravou a Opavou nebezpečná, není už ale na velké diskuse čas."

Anketa, motoristé: "Jezdíme tady touhle cestou denodenně se dá říct a časté nehody, díry na silnicích, rozestavěná cesta, tragédie." "Ta cesta přes Hlučín je hodně přetížená si myslím. Tam je velký provoz a nestačí to na dnešní dobu, no. Mělo by se to pohnout všechno."

Úkolem číslo jedna je teď přimět ministra Bártu k návštěvě staveniště.

Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "Rozhodovat o stavbě z Prahy je velmi jednoduché. Ministr by měl na vlastní oči vidět vysekané lesy v hrabyňském údolí a terén, ohrožený sesuvy půdy. Z mého hlediska stavební inženýrky je naprosto zbytečné vkládat investice nebo finanční prostředky do zakonzervování stavby, která je v tak velkém stadiu rozestavěnosti. Věřím tomu, že pan ministr Bárta skutečně fyzicky přijede do Hrabyně, projdeme se, podíváme se v jakém stadiu ta stavba je a že budeme schopni najít nějaké schůdné řešení pro všechny strany."

Nahlásit chybu


Speciální systém COBRA pomohl uhasit požár střechy v Rychvaldu

Dnes 16:42 | Rychvald | Lukáš Zavadil

Požár střechy rodinného domu v Rychvaldu na Karvinsku způsobil škodu za 800 tisíc korun. K zásahu vyjíždělo pět jednotek hasičů, kteří díky rychlému zásahu uchránili majetek v hodnotě 2 milionů korun. Při hašení byl využit unikátní systém COBRA, který hasičům umožnil efektivní zásah přímo v ohnisku požáru.

Moravskoslezský kraj přikryla sněhová peřina. Po víkendu ale sníh zase roztaje

Moravskoslezský kraj přes noc přikryla sněhová peřina. Ráno si tak možná někteří lidé zanadávali, že musí odhrabávat auto, ale děti byly jistě nadšené. Silničáři hlavní tahy zprůjezdnili ještě v průběhu noci. Podle meteorologů by měl po víkendu sníh zase roztát.

O školení v první pomoci byl v havířovské nemocnici velký zájem

Havířovská nemocnice uspořádala školení první pomoci, na kterém si účastníci osvojili postupy resuscitace a ošetření úrazů. Pod vedením odborníků si vyzkoušeli, jak správně stlačovat hrudník, kdy zahájit umělé dýchání a jak poskytnout pomoc dětem i dospělým.

Tragický požár v Ostravě: policisté evakuovali 16 lidí, hasiči našli v bytě mrtvého muže

Dnes 9:18 | Ostrava-Jih | Lukáš Zavadil

Dramatické chvíle zažili obyvatelé domu na ulici Smirnovova v Ostravě-Zábřehu. Noční požár bytu si tam vyžádal evakuaci šestnácti lidí, včetně malého dítěte. Zasažený byt hasiči prohledali a nalezli zde muže bez známek života.

Úzká a frekventovaná silnice na Mezidolí v Havířově se dočká chodníku

Radnice v Havířově zahájila výstavbu dlouho očekávaného chodníku na ulici Mezidolí. Stavba zahrnuje i osvětlení, odvodnění i přeložky nízkého napětí a má být dokončena v srpnu příštího roku. Vše ale bude záležet na počasí.

Projekt Rodinného centra Mozaika a města splní další vánoční přání

Rodinné centrum Mozaika ve spolupráci se sociálním odborem města připravuje další ročník projektu Vánoční překvapení. Jeho cílem je obstarat pod stromeček dárky pro novojičínské děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Krevní centrum přijelo odebírat krev na radnici Moravské Ostravy a Přívozu

Mobilní odběrové stanoviště Krevního centra Fakultní nemocnice Ostrava vyrazilo podruhé do terénu. Tentokrát zavítalo na radnici Moravské Ostravy a Přívozu, kde krev darovalo 30 úředníků, z toho 23 úplně poprvé.

Školáci si přejí fast food, to jim ale město splnit nemůže

V základních školách se konala mladá školní fóra. Žáci se mohli vyjádřit jednak ke své škole a také k dění ve městě. Třeba na Komenského 66 získal nejvíce hlasů požadavek na zřízení fast foodu.

Na Rudné ve Svinově postupně zdemolují mosty, provoz bude sveden vždy na druhou polovinu

Včera 8:24 | Ostrava-město | Libor Běčák

V úterý 26. listopadu 2024 začne rekonstrukce mostů na Rudné ulici v Ostravě-Svinově. Oba mosty silnice I/11 budou zdemolovány a do roku 2026 nahrazeny novými konstrukcemi. Po dobu prací bude zachován obousměrný provoz v jednom pruhu pro každý směr. Projekt za 95,6 milionu Kč slibuje životnost nových mostů minimálně 100 let.

Transfuzní oddělení SNO potřebuje více dárců

Hematologicko-transfuzní oddělení Slezské nemocnice v Opavě zajišťuje krev nejen pro své pacienty, ale také pro pacienty krnovské nemocnice, která kvůli zářijovým povodním přišla o odběrové místo. Aktuálně tak chybí dárci krve všech krevních skupin.

Archeologové v Opavě objevili středověké sídliště i velmi vzácnou poutní láhev

20. listopadu 2024 19:13 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Na budoucí stavbě jižního obchvatu Opavy od léta probíhal archeologický výzkum. A přinesl vzácné objevy. Vedle velmi dobře dochovaných pozůstatků germánského osídlení z mladší doby římské byl velkým překvapením objev středověkého sídliště.

Už žádné převážení pacientů venkem. Slezská nemocnice v Opavě má nové nadzemní koridory

20. listopadu 2024 18:52 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Oslavy Dne boje za svobodu a demokracii v Opavě ukončil lampionový průvod s pohádkovými postavami

20. listopadu 2024 18:39 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě si hned několika akcemi připomněli Den boje za svobodu a demokracii. Zapojilo se do nich jak vedení města, tak studenti Slezské univerzity a Slezského gymnázia a také herci Slezského divadla.

Slezská nemocnice slavnostně otevřela nové nadzemní koridory. Zvýšily komfort pacientům i zaměstnancům

20. listopadu 2024 9:52 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Občané Opavy bojují za obnovení stavby silnice I/11
Vydáno 2. února 2011 0:00, Opava, Eva Panošová
Představitelé Opavy nevzdávají boj za stavbu silnice I/11. Zúčastnili se veřejných slyšení v Poslanecké sněmovně a v Senátu. Do Prahy s sebou vezli 35 tisíc podpisů, které připojili občané pod petici za obnovení stavby.

Delegace z Moravskoslezského kraje dostala na cestu do Prahy do rukou silný argument. Petici s 35ti tisíci podpisů. Tolik lidí si přeje, aby stavba silnice I/11 pokračovala.

Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Jak poslanecká sněmovna tak senát tuto petici považují za důvodnou, to je první argument, který si myslím, že je velmi důležitý. Druhý je ten že hned po veřejném slyšení na půdě senátu podvýbor pro dopravu podpořil tuto petici."

Méně optimistické je, že se veřejného slyšení zúčastnilo jenom 12 poslanců z dvou set a nepřišel ani ministr dopravy Bárta. To opavskou delegaci nemile překvapilo.

Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Posílá jen náměstka. Náměstek Toman byl přítomen. Je to poměrně velká síla občanů, kteří se něčeho dožadují a čekala bych větší pozornost."

 A co se zastánci stavby silnice I/11 dozvěděli? Letos vydá stát 30 milionů na zakonzervování stavby. Pro příští rok počítají s výdejem 700 milionů na její pokračování a v roce 2013 by to měla být jedna a půl miliardy korun.

Pavla Brady (SOS pro Opavu), 1. náměstkyně opavského primátora: "Je to nějaký slib, ale ten se může příští rok změnit. Ale i jiné řešení je možné. Dodavatel nabízí realizaci na vlastní náklady, které může stát splácet později."

Martin Dostál, tajemník sdružení pro výstavbu komunikace I/11: "Splatnost faktur by byla do konce roku 2012 a následně by stát v příštím roce tu úhradu provedl. Toto je myslím cesta jak z této patové situace ven a na tahu je v tuto chvíli ministerstvo dopravy a jeho ochota nebo spíše neochota s touto situací něco dělat."

Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "I toto jsme přednesli na tom slyšení. Zatím bylo řečeno, že se o tom dá diskutovat. Vzhledem k tomu, jak je stávající trasa mezi Ostravou a Opavou nebezpečná, není už ale na velké diskuse čas."

Anketa, motoristé: "Jezdíme tady touhle cestou denodenně se dá říct a časté nehody, díry na silnicích, rozestavěná cesta, tragédie." "Ta cesta přes Hlučín je hodně přetížená si myslím. Tam je velký provoz a nestačí to na dnešní dobu, no. Mělo by se to pohnout všechno."

Úkolem číslo jedna je teď přimět ministra Bártu k návštěvě staveniště.

Pavla Brady, 1. náměstkyně opavského primátora: "Rozhodovat o stavbě z Prahy je velmi jednoduché. Ministr by měl na vlastní oči vidět vysekané lesy v hrabyňském údolí a terén, ohrožený sesuvy půdy. Z mého hlediska stavební inženýrky je naprosto zbytečné vkládat investice nebo finanční prostředky do zakonzervování stavby, která je v tak velkém stadiu rozestavěnosti. Věřím tomu, že pan ministr Bárta skutečně fyzicky přijede do Hrabyně, projdeme se, podíváme se v jakém stadiu ta stavba je a že budeme schopni najít nějaké schůdné řešení pro všechny strany."

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/opavsko/opava/6194/obcane-opavy-bojuji-za-obnoveni-stavby-silnice-i11