Dopravní podnik Ostrava zavádí výlukový management, tedy systém, který bude transparentně k dispozici všem investorům. Svou stavební činnost tak budou muset vzájemně koordinovat. Prioritou jsou cestující.
"Znamená to tedy, že zavedeme rezervační systém, kde si investoři budou muset rezervovat a výluku si předem připravit. Jedná se o dlouhodobé výluky kvůli investiční činnosti, zejména na páteřních tramvajových linkách," vysvětluje mluvčí DPO Karolína Rycková.
Dopravní podnik už poslal dopisy s informacemi všem nejčastějším a hlavním investorům, například ostravskému magistrátu, krajskému úřadu nebo Ředitelství silnic a dálnic. Systém ale bude platit pro všechny.
"Znamená to v praxi, že stanovíme počet výlukových dnů, který bychom si pro příští rok představovali, aby byl menší než 100. Tím pádem by cestující měli plynulejší dopravu, nemuseli by tolikrát přestupovat jako v tomto roce," dodává Rycková.
V celé Ostravě bylo například letos 258 výlukových dnů, z toho 249 na páteřních linkách. O rok dříve jich bylo více, páteřní linky ale byly omezeny ve 151 dnech.
"K tomuto kroku jsme se rozhodli na základě stížností, kterých nám v letošním roce dorazilo 156 jen na výluky. K tomu jsme připočetli ještě téměř 1400 negativních komentářů na sociálních sítích," uzavírá Rycková.