Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostrava chce změnit systém MHD. Ubude tramvajových linek, ale budou jezdit častěji

Ostrava-město |

Ostrava připravuje revoluční změnu v městské hromadné dopravě. Tři hlavní tramvajové linky budou tvořit jakousi páteř celého systému a budou proto jezdit mnohem častěji. Další budou jezdit méně a nebo budou zrušeny. Cestující tak čeká častější přestupování, ale celkově by se měla doprava po městě zrychlit a zefektivnit.

Systém MHD v Ostravě vznikl asi před deseti lety a prý už neodpovídá současné situaci. Některé tramvaje tak jezdí prázdné a jiné naopak přeplněné. Ostrava připravuje po vzoru velkých metropolí systém, který je podobný metru. Tři páteřní linky 1, 2, a 8 budou ve špičce jezdit v tříminutovém intervalu. Ostatní linky na ně budou navazovat a 5 linek, tedy třetina,  bude zrušeno úplně.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Současný systém linek, tedy to odkud kam jaká tramvaj jezdí, odpovídá době před deseti lety. Za tu dobu se změnila hybnost obyvatel i cestovní návyky a přepravní potřeby. Naše data o cestujících ukazují, že stávající nastavení systému není optimální. Zjednodušeně řečeno, někde jsou vozy přeplněné, jinde téměř prázdné. Situaci by mohla vyřešit změna linkového vedení v tramvajové dopravě, kterou město připravilo ve spolupráci s DPO a KODISEM."

Výhodou je, že cestující už nebudou potřebovat jízdní řád. Stačí jim, aby se dostali na páteřní linku a během chvilky některá tramvaj pojede. Součástí změny je také posílení dvou autobusových linek pro přímé propojení Poruby a Jihu. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: „Nový koncept je v podstatě takové ostravské metro. Cestující už nebudou potřebovat jízdní řád, dostanou se na zastávku páteřní linky a ‘něco pojede.‘ Tramvaj by měla být vždy tzv. na dohled. Důležité je také posílení dvou autobusových linek pro zajištění přímého a rychlého spojení městské části Jih s Porubou. Na rovinu říkáme, že systém přinese v některých případech více přestupů, nová, pro někoho možná nezvyklá spojení, ale také i konec některých známých spojení. Žádný systém, ani náš nově navrhovaný, nevyhoví všem. Přesto věříme, že nový koncept má jednoznačně potenciál výrazných přínosů pro Ostravu i většinu cestujících."

Lidé si už nyní mohu na internetových stránkách dopravního podniku vyzkoušet, jak se jim změní jejich případná cesta. Mohou i reagovat a napsat podnět ke změně. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: "My za to budeme skutečně rádi a na každou reakci budeme odpovídat." 

Nový systém by měl přinést úsporu 50 milionů korun. V budoucnu by se podobné optimalizace měla dočkat i autobusová doprava. Změny by mohly začít platit na podzim. 

Nahlásit chybu


K tématu

Dopravní podnik Ostrava zdraží jízdné. Vrátí se 10minutová jízdenka

23. listopadu 2023 15:22 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Jízdné v ostravské MHD od 10. prosince zdraží. Krátkodobá jízdenka zdraží ze současných 25 korun na 30 korun. Dlouhodobé jízdné zvedne cenu všeobecně o 10 procent. Opět se ale vrátí krátkodobá 10minutová jízdenka, ale za cenu 23 korun.

Ostravské doubledeckery letos převezly rekordních 31 tisíc lidí

15. října 2023 22:16 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Letošní sezóna linky 88, obsluhovaná patrovými autobusy Dopravního podniku Ostrava (DPO), přilákala 31 tisíc cestujících, o 8 tisíc více než loni. Obsazenost narostla v průměru o 10 cestujících na spoj. Tyrkysové doubledeckery na lince 88 převážejí cestující z městských částí Poruba a Jih k nejvyhledávanějším turistickým cílům města, Dolní oblasti Vítkovice a Zoo Ostrava.

203 lidí vyloučila z přepravy další noční razie v ostravské MHD

14. října 2023 12:22 | Ostrava-město | Jiří Cileček

1 636 zkontrolovaných cestujících v celkem 59 spojích, a z toho 203 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 13. října na sobotu 14. října. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v městské části Poruba.


V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Havířov bojuje s potkany, ti si ve velkém pochutnávali i v hypermarketu

Potkani představují pro města noční můru. Neustále s nimi bojují i v Havířově, kde musí opět přistoupit k plošné deratizaci. Hlodavci velké škody napáchali i v jednom hypermarketu.

Senior v nazouvácích se ztratil na procházce, policie ho našla několik kilometrů od domova

Dnes 10:01 | Studénka | Lukáš Zavadil

Úterní pátrání po téměř 80letém seniorovi na Novojičínsku mělo šťastný konec. Muž, který se vydal na procházku bez mobilního telefonu a v nazouvácích, byl nalezen několik kilometrů od domova díky rychlému zásahu policie a spolupráci s veřejností. Senior byl převezen do nemocnice, kde se potvrdilo, že je v dobrém zdravotním stavu.

Začala podzimní výzva 10 000 kroků, zapojit se může úplně každý

Od října začala další pravidelná výzva 10 tisíc kroků. Kdo se do ní zapojí, zlepší si kondici a přispěje k lepšímu zdraví a životnímu stylu. Ti nejlepší budou navíc odměněni. Zapojit se mohou jednotlivci i týmy všech věkových kategorií. A soutěží se také v rámci jednotlivých měst.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Technické služby fungují pod odborem údržby majetku, na zimu jsou připraveny

Studénka připravuje založení vlastních technických služeb. Zatím fungují jako oddělení v rámci odboru údržby majetku. Rozhodli o tom zastupitelé na poslední schůzi. Město pokračuje i v nákupu nové techniky.

Povodně zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Je to tu! Síť stezek pro bikery v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Ve Studiu G si zahrají profesionálové i studenti

Studio G je jednou z nejmladších divadelních scén v Ostravě. Vzniklo teprve v roce 2019 na místě bývalého papírnictví, jehož prostory členové přebudovali na kavárnu a divadelní sál. Od té doby slouží kultuře.

Klub 1. FC Poruba uspořádal nábor fotbalových hvězdiček s Tomášem Ujfalušim. Přišly desítky dětí

Klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Ostrava chce změnit systém MHD. Ubude tramvajových linek, ale budou jezdit častěji
Vydáno 7. března 2023 13:22, Ostrava-město, Tomáš Kořistka
Ostrava připravuje revoluční změnu v městské hromadné dopravě. Tři hlavní tramvajové linky budou tvořit jakousi páteř celého systému a budou proto jezdit mnohem častěji. Další budou jezdit méně a nebo budou zrušeny. Cestující tak čeká častější přestupování, ale celkově by se měla doprava po městě zrychlit a zefektivnit.

Systém MHD v Ostravě vznikl asi před deseti lety a prý už neodpovídá současné situaci. Některé tramvaje tak jezdí prázdné a jiné naopak přeplněné. Ostrava připravuje po vzoru velkých metropolí systém, který je podobný metru. Tři páteřní linky 1, 2, a 8 budou ve špičce jezdit v tříminutovém intervalu. Ostatní linky na ně budou navazovat a 5 linek, tedy třetina,  bude zrušeno úplně.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Současný systém linek, tedy to odkud kam jaká tramvaj jezdí, odpovídá době před deseti lety. Za tu dobu se změnila hybnost obyvatel i cestovní návyky a přepravní potřeby. Naše data o cestujících ukazují, že stávající nastavení systému není optimální. Zjednodušeně řečeno, někde jsou vozy přeplněné, jinde téměř prázdné. Situaci by mohla vyřešit změna linkového vedení v tramvajové dopravě, kterou město připravilo ve spolupráci s DPO a KODISEM."

Výhodou je, že cestující už nebudou potřebovat jízdní řád. Stačí jim, aby se dostali na páteřní linku a během chvilky některá tramvaj pojede. Součástí změny je také posílení dvou autobusových linek pro přímé propojení Poruby a Jihu. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: „Nový koncept je v podstatě takové ostravské metro. Cestující už nebudou potřebovat jízdní řád, dostanou se na zastávku páteřní linky a ‘něco pojede.‘ Tramvaj by měla být vždy tzv. na dohled. Důležité je také posílení dvou autobusových linek pro zajištění přímého a rychlého spojení městské části Jih s Porubou. Na rovinu říkáme, že systém přinese v některých případech více přestupů, nová, pro někoho možná nezvyklá spojení, ale také i konec některých známých spojení. Žádný systém, ani náš nově navrhovaný, nevyhoví všem. Přesto věříme, že nový koncept má jednoznačně potenciál výrazných přínosů pro Ostravu i většinu cestujících."

Lidé si už nyní mohu na internetových stránkách dopravního podniku vyzkoušet, jak se jim změní jejich případná cesta. Mohou i reagovat a napsat podnět ke změně. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: "My za to budeme skutečně rádi a na každou reakci budeme odpovídat." 

Nový systém by měl přinést úsporu 50 milionů korun. V budoucnu by se podobné optimalizace měla dočkat i autobusová doprava. Změny by mohly začít platit na podzim. 

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000036079/ostrava-chce-zmenit-system-mhd-ubude-tramvajovych-linek-ale-budou-jezdit-casteji