Po více než čtyřech měsících se opět obnoví tramvajový provoz přes ostravské Frýdlantské mosty. Od středy 17. prosince už cestující nebudou přestupovat na náhradní dopravu.
Jan Dohnal (ODS/SPOLU), primátor Ostravy: "Nejprve bych chtěl poděkovat opravdu obyvatelům města a návštěvníkům města za ten diskomfort, který tady byl v rámci tramvajové výluky, protože ten přestup na autobus nebyl úplně hitparáda. Zase na druhou stranu, myslím si, že každý soudný člověk v Ostravě ví, že náměstí Republiky bylo právě velkým restem, který tady město neslo v minulosti. Opravdu ve všech diskusích, kde jsme se snažili prodat cokoli pozitivního o městě, tak se nám to náměstí Republiky opakovalo. Že to prostě je něco, co do Ostravy nepatří. Já si to myslím taky a jsem rád, že se povedlo ten projekt zahájit. Ono to nebylo úplně jednoduché, protože tady byly složité majetkové vztahy, takže my jsme museli v tomto roce vypořádat majetkové vztahy tak, aby celý podchod byl v majetku města a Moravskoslezského kraje nebo Dopravního podniku. Byly tady opravdu i soukromí vlastníci, takže to se povedlo a odblokovalo to tu samotnou stavbu."
Rekonstrukce důležitého dopravního uzlu za 314 milionů korun bez DPH začala letos v červenci a je plánována na rok.
Jan Dohnal (ODS/SPOLU), primátor Ostravy: "Teď jsme v nějaké mezi fázi, protože teď otvíráme pouze tramvajovou dopravu. Tramvaje ještě nebudou zastavovat, budou pouze projíždět. Nicméně až to náměstí Republiky a ty podchody budou kompletně hotovy, tak si myslím, že Ostrava získá opravdu velmi kvalitní veřejný prostor. Myslím si, že to bude velmi důstojné místo přestupové jak mezi tramvajemi, tak mezi trolejbusy a autobusy příměstské dopravy. Myslím si, že se posuneme tady s tímto obrovským projektem do 21. století.
Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Faktem je, že nástupiště zde na náměstí Republiky ještě nebude fungovat, takže se budou používat vlastně ty provizorní, které fungují v souvislosti s touto výlukou. Toto nástupiště ještě potřebuje řadu stavebních prací, které se musí realizovat v následujících měsících, takže věřím, že na přelomu jara a léta se nám podaří toto nástupiště zprovoznit."
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Moravskoslezský kraj se podílí na celé stavbě finančně asi 10 %, což je něco kolem 30 milionů korun. Oprava toho mostu je složitější než standardně, proto bude ta stavba pro silniční vozidla uzavřená až do poloviny příštího roku, kdy potom teprve na tuto silnici mohou vjet osobní auta a autobusy."
Součástí změn je také posílení dopravy. Lidé z Ostravy jihu se do centra dostanou ve špičce každých pět minut.
Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Budeme posilovat interval na lince 2. To znamená, lidé z Jihu se mnohem častěji a pohodlněji dostanou do centra Ostravy. No a taky linka 13, kterou jsme zaváděli jako linku ze Zábřehu, z Výškovic do centra, tak tu necháme v provozu, protože se nám osvědčila a vycházíme vstříc té přepravní poptávce a reagujeme na potřeby a požadavky našich cestujících."
Dobrou zprávou pro cestující je také to, že dopravní podnik nebude s tarifem na příští rok zdražovat jízdné.