Ulice Bohumínská má potenciál stát se příjemným veřejným prostranstvím i centrem Slezské Ostravy. V současnosti je ale naddimenzovaná pro dopravu, chybí na ní dostatek přechodů pro chodce a pro okolí představuje spíš bariéru. To by měl změnit projednávaný investiční záměr.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Já jsem celkově s průběhem projednávání toho investičního záměru spokojen, protože samozřejmě získáváme i řadu připomínek od lidí, kteří v těch lokalitách bydlí, ale třeba i od těch, co těmi lokalitami projíždění, nebo mají obavu z toho, že jejich část města by nějaká úprava mohla negativně, ale třeba i pozitivně, zasáhnout.“
anketa: „Já jsem každopádně rád zato, že se s tou ulicí vůbec bude něco dělat, protože je to prostor, kde se sám nerad pohybuju, v takovém stylu dálničního průtahu městem. Jsem hodně rád, že to město vnímá a že se to nějak zlepší. Pozitivně vnímám, že tam budou nové stromy, že se myslí na cyklo dopravu. A negativem je teda časová náročnost, protože jak bylo zmíněno, ještě čtyři roky bude trvat projektování.“
anketa: „Pozitivem je, že vůbec to dnešní jednání veřejně probíhá. Je důležitá věc, že se takové věci s občany řeší. Samozřejmě, pokud se Slezská Ostrava chce nějakým způsobem rozvíjet, tak je třeba se připravovat do budoucna.“
Investiční záměry jsou celkem tři a dělí oblast na severní, jižní a středovou část. Každá z nich má svá specifika.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „V té středové části nám jde o propojení centra Moravské Ostravy s budoucím novým centrem Ostravy Slezské. Ve zbylých dvou záměrech, to znamená v záměru Jih a dnes projednávaném záměru Sever, se jedná zejména o to, přizpůsobit ulice dalšímu rozvoji města. Pokud se bavíme konkrétně o té dnes projednávané části, tak se jedná o jakousi humanizaci ulice, o její zklidnění, o doplnění prvků zeleně, cyklistické infrastruktury.“
Plánovaná transformace začíná nultou etapou, která zatím nepočítá se stavebními úpravami a měla by být jen přechodná. Realizovaná by mohla být už v několika následujících letech.
Josef Kříž, hlavní architekt projekční firmy: „Cílem bylo i v podobě mírných úprav vodorovného značení, úprav ve svislém značení, přidání přechodů a zapojení světelné signalizace, která je v tuto chvíli nutná, protože zde v této první fázi nedochází k vkládání ostrůvků, zvýšit bezpečnost přechodů pro chodce.“
Hlavní záměr by měl na nultou etapu navázat, doplnit ostrůvky a zeleň a celkově zlepšit městský prostor. S dalšími úpravami se ale počítá i do budoucna, a to dokonce až v roce 2055.