„Se zákazníky, které zasáhla povodeň, aktuálně řešíme požadavky na demontáže zatopených měřidel a ukončení smluv z důvodu poškození nebo demolice nemovitosti. Zákazníci přicházejí také s dotazy k pojištění domácnosti, které mají sjednáno prostřednictvím innogy. Maximálně také vycházíme vstříc požadavkům na snížení nebo odložení plateb záloh nebo splátkové kalendáře nedoplatků. Očekáváme, že podobných žádostí bude teprve přibývat a náš zákaznický servis je připraven lidem z povodňových oblastí pomoci s řešením jejich akutních problémů,“ říká David Konvalina, ředitel maloobchodu innogy.
Zákazníkům, kteří mají v důsledku záplav nyní své odběrné místo bez plynoměru nebo elektroměru, innogy umožní na dva měsíce zcela přerušit platby záloh za energie. Domácnosti, kterým povodeň poškodila obydlí, si mohou v rámci povodňové pomoci innogy snížit zálohy až o polovinu po dobu tří měsíců. „Navíc jim do konce roku odpustíme platbu stálých měsíčních platů v komoditní části ceny. Pro odpuštění budeme potřebovat fotografii postiženého místa, dokumenty od pojišťovny nebo čestné prohlášení zákazníka,“ dodal David Konvalina.
innogy má připravenou pomoc také pro zákazníky ze zaplavených oblastí, kterým přišlo nebo v nejbližší době přijde vyúčtování energií s nedoplatkem. Tyto domácnosti budou mít možnost rozložit si aktuální nedoplatek z faktury do několika splátek, navíc bez poplatků a úroků.
Na rychlou pomoc lidem v zaplavených oblastech energetická skupina innogy také operativně vyčlenila 1 milion korun. Finanční dary firma odeslala na konta humanitárních organizací Člověk v tísni a Konto Bariéry.