Výsledné architektonické řešení budovy moderního obchodního centra s prodejní plochou 14 800 m2 vzešlo z architektonického ateliéru PROJEKTSTUDIO.
Už na první pohled je nejvýraznějším prvkem samotný vnější plášť objektu, na kterém se střídají barevné kazety v bílých a šedých odstínech, doplněné o panely ve zlatém metalickém odstínu. „Kombinací těchto barev vznikla graficky rozmanitá fasáda, jejíž celkový dojem ještě podtrhne speciální osvětlení, které společně s barevnými kazetami bude gradovat směrem k výrazným skleněným vstupům do centra.“ vysvětluje záměr architekt Petr Kundrát a dodává: „Samotný obvodový plášť je navržený v designovém provedení Ruukki Forma, což je speciální fasádní systém, který díky vysoké vzduchotěsnosti základní konstrukce panelů vytvoří až 20% úsporu energetických nákladů.“
Vnitřní dispozici budovy tvoří obvodová pasáž s prodejnami po obou jejích stranách doplněná o relaxační zóny. Moderní a svěží vzhled pasáže dotváří zajímavě řešené děrované podhledy s prosklenými pásovými světlíky, které zde zajistí dostatek denního světla. Přímo na pasáž navazuje prostor foodcourtu, vybavený nábytkem s odlehčeným elegantním designem. Celý prostor pasáže dále doplní interiérová zeleň. V podzemních prostorách bude k dispozici motoristům velkokapacitní parkoviště pro 600 osobních vozů. Obchodní centrum FRÝDA se nachází v atraktivní lokalitě na břehu řeky Ostravice na pomyslné hranici mezi Frýdkem a Místkem.
„Koncepce vnějších veřejných ploch vychází z jasně daných pěších tahů v území a umožňuje plynulý průchod kolemjdoucích i návštěvníků od řeky Ostravice do Frýdku,“ doplňuje architekt Kundrát. Kompletní projekt i jeho výsledná architektonická podoba koresponduje s výtvarným řešením Haly Polárka, se kterou stavba ve výsledku vytvoří společný veřejný prostor. Nedílnou součástí výstavby obchodního centra je proto i úprava a rekultivace okolních ploch. „Nejedná se tak pouze o prostranství přímo navazující na objekt centra, ale o komplexní zkulturnění okolí tak, aby se stalo atraktivním místem, kde se lidé budou dobře cítit a rádi zde trávit svůj volný čas,“ uvádí ředitelka centra Petra Bujnošková.
Promenádu, která vznikne podél řeky směrem k památníku, plánuje vedení centra využít jako multifunkční prostor pro konání venkovních akcí - vystoupení umělců, farmářské trhy, akce pro děti a další kulturní a zábavné aktivity. Finální úpravy okolí centra budou také na podzim završeny rozmístěním laviček, odpadkových košů a osázením zeleně na ploše o rozloze téměř 6000 m2 tak, aby obvodová zeleň oddělila provozní části a silniční komunikace od parkové výsadby s rozvolněnou a vzdušnou kompozicí dřevin v klidové zóně určené pro relaxaci.
Letošní vánoční dárky tak budou mít možnost obyvatelé Frýdku – Místku nakupovat již přímo v místě bydliště. V obchodním centru FRÝDA naleznou na 69 prodejen se zastoupením známých značek jako je například H&M, Reserved, New Yorker, Mohito, Neoluxor, Sportisimo, Euronics, CCC, Tescoma a další, za nimiž dosud museli jezdit do obchodních center v Ostravě. Zákazníkům bude k dispozici také supermarket Billa, 5D kino, Sushi restaurace, kavárna a několik restaurací rychlého občerstvení.
Více informací o obchodním centru na www.ocfryda.cz