ŽÁCI 1. STUPNĚ SE OPĚT VRÁTILI DO ŠKOL
Základní školy ve Frýdlantu nad Ostravicí mohli opět přivítat své žáky ve škole. Podmínkou je ale negativní test na Covid-19.
Po dlouhé pauze se v pondělí 12. dubna vrátili žáci 1. stupně k povinné prezenční výuce. Podmínkou přítomnosti dětí ve školách je negativní test na Covid-19 a tak jsou všichni žáci 2x týdně testováni.
Anna Matějová, ředitelka ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420: "Tak musím přiznat, že pro nás to je asi ta nejlepší zpráva, kterou jsme vůbec mohli dostat, protože není asi nic horšího, než škola bez dětí i když je to jenom rotační výuka, ale přece jenom je tady veseleji a děti konečně aspoň se zase setkávají. I učitelé si myslím, že jsou velmi spokojení a rádi, že mají děti zpátky ve škole. Vlastně v pondělí a ve čtvrtek vždycky ty děti otestujeme. Ze zkušeností z minulého týdne vím, že děti to berou jako hru, jako zábavu."
anketa: děti ze ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420: "Testování byla hračka."
anketa: děti ze ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420: "Mě to trochu lechtalo."
Za uplynulý týden navštívilo Základní školu Komenského 160 dětí a z toho pouze jedno dítě bylo pozitivní.
anketa: děti ze ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, nám. T. G. Masaryka: "Celkem to nebylo příjemné, ale jako dalo se to. Nejhorší bylo, že jsem si myslel, že budu pozitivní, ale byl jsem negativní."
anketa: děti ze ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, nám. T. G. Masaryka: "Testování pro mě bylo příjemné."
anketa: děti ze ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, nám. T. G. Masaryka: "Jako bylo to dobré, třepaly se mi u toho nohy, byl jsem trochu nervózní, ale jinak jsem to všechno zvládnul."
Jaromír Horký, ředitel ZŠ Frýdlant nad Ostravicí, nám. T. G. Masaryka: "Testování je velký oříšek, myslím si, že velkým způsobem zasáhla do kompetence učitelů, ale přesto si myslím, že jako díky úsilí všech pracovníků školy se podařilo testování zvládnout v plném rozsahu a že nejsou žádné problémy. Výsledky byly negativní, což jsem velmi rád a myslím si, že po týdnu můžeme říci, že opravdu děti do školy patří, protože domácí a distanční výuka určitě neskýtá takové jako prezenční výuka ve škole."
---