Město Frýdek-Místek má svůj znak i zástavu. Co mu ale chybí je logotyp, který by ho graficky vystihoval a byl jeho reprezentativním symbolem. Radní města se proto rozhodli vypsat veřejnou soutěž na vytvoření originálního logotypu, do které se může zapojit široká veřejnost.
Michal Pobucký (ČSSD), primátor města Frýdku-Místku: “Frýdek-Místek je jedno z posledních statutárních měst, které ještě nemá své logo. Statutární město Frýdek-Místek používá svůj znak, ale ten je spíš pro oficiální účely města, a obdobně jako ostatní města - Ostrava, Brno, Pardubice - je zapotřebí, aby i Frýdek-Místek měl své logo, které může používat k unifikaci všech městských akcí, všech městských služeb.”
Soutěž o nejlepší logotyp města bude dvoukolová. Zúčastnit se jí může kterákoliv fyzická i právnická osoba. Veškeré informace a podklady zájemci naleznou na webových stránkách města a na portálu zadavatele zakazkyfm.cz. Nejvyšším hodnotícím kritériem bude aplikace logotypu ve spojitosti s městskými institucemi a městem, typografie, barevnost a originalita.
Michal Pobucký (ČSSD), primátor města Frýdku-Místku: “Je vyčleněna speciální odborná porota, ve které zasedají nejenom designéři a odborníci, ale je tam například i pan režisér Hřebejk. Tato porota přišlé návrhy vezme, protřídí a vybere z nich nejlepších deset. Tyto návrhy pak budou zveřejněny na internetových stránkách města, kde začne hlasování obyvatel. Potom přijde druhé kolo, kde se z těch deseti návrhů vybere ten vítězný. Ten se poté bude aplikovat jako oficiální logo města Frýdku-Místku.”
Účastníkům soutěže, kteří se umístí na prvním až třetím místě, budou vyplaceny odměny v rozmezí od třiceti do sto dvaceti tisíc korun. S vítězným uchazečem bude následně uzavřena smlouva o dílo na vytvoření kompletního grafického manuálu, včetně poskytnutí neomezené výhradní licence za půl milionu korun. Město se tak stane majitelem logotypu a bude jej moci využívat jak pro administrativní a marketingové účely, tak i multimediální aplikace nebo prezentační a dárkové předměty.