Vydatné sněžení posledních dní i teploty pod bodem mrazu potrápily řidiče, chodce a také Technické služby, které mají na starost údržbu silnic a chodníků ve městě. Přesto se s rozmary zimy vypořádaly na výbornou a silnice jsou bez větších komplikací sjízdné.
“Průběh letošní zimní údržby se odehrává jako každý rok podle schváleného harmonogramu zimní údržby, který schvaluje rada města a kde jsou stanoveny veškeré termíny, technologie, rozsah provádění zimní údržby, s tím, že ta letošní sezóna byla zpočátku mírnější, ale srážky v průběhu února to dohnaly a jsme teď na nějakém průměrném stavu jako loni nebo předloni. Celkem jsme spotřebovali 800 tun soli a plus 280 tun kameniva a to ještě nejsme u konce. Ročně se spotřebuje nějakých 1200 až 1300 tun soli. Měli jsme asi 80 zásahů, výjezdů, kdy v rámci zásahu vyjíždí až 17 mechanizmů, což je nějakých 10 traktorů, dva velké sypače, dva malé sypače s radlicemi, dva malotraktory plus pracovníci v počtu zhruba 15 lidí, kteří provádí ruční úklid zastávek, přechodů pro chodce a tak dál,” uvedl místopředseda představenstva TS F-M Michal Rylko.
Technické služby drží nepřetržité 24 hodinové pohotovostní služby a v případě náhlého sněžení jsou okamžitě schopné vyjet do ulic a zajistit údržbu města.
“Dispečeři, kteří to mají na starosti 24 hodin denně, monitorují stav silnic, sledují teplotní čidla, která jsou nainstalována v silnicích, a podle toho vyhodnocují, zda budou solit, nebo zda spíš zvolí inertní posyp. Takže se neustále snažíme, ať jsou hlavně zastávky v největším pořádku, pak následují nepřehledné zatáčky, křižovatky a poté se odklízí ta ostatní místa, chodníky a silnice. Je třeba si uvědomit, že ne o všechny silnice ve městě se starají Technické služby. Některé silnice má na starosti ŘSD a Moravskoslezský kraj. Jsou to silnice první třídy, takže Ostravská, Příborská, Palkovická, Bruzovská, takové ty hlavní tahy, které přicházejí do města. My máme na starosti spíše ty boční uličky,” popsal náměstek primátora města Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Velice často Technickým službám práci znemožňují lhostejní řidiči a špatně zaparkovaná auta.
”Hlavně v sídlištních částech se setkáváme s problémy při provádění zimní údržby v podobě té, že bezohlední řidiči parkují příliš v chodnících nebo příliš ve vozovkách a my potom máme problém projet ty samotné lokality a nemáme to jak pak dořešit,” uvedl Rylko.
Technické služby mají na starosti 352 kilometrů místních komunikací, které patří pod správu města, včetně silnic a chodníků v místních částech.