Policie dále prošetřuje okolnosti jednání řidiče linkového autobusu, který ve Frýdku-Místku přejel na červenou železniční přejezd pod estakádou a kterého jen zázrakem těsně minul právě projíždějící vlak. S policií spolupracuje společnost ČSAD, ta také řidiče postavila ihned mimo službu.
“My stále ještě aktuálně spolupracujeme s policií ČR, které jsme poskytli veškeré údaje o autobusu, řidiči i jeho jízdě. Zároveň jsme měli za úkol vytvořit psychologický profil řidiče, to jsme také udělali. Na základě výsledků šetření pak budeme po řidiči uplatňovat postih v rámci pracovněprávních vztahů,” uvedl ředitel divize osobní přepravy 3ČSAD Jakub Vyvial.
Přestože je železniční přejezd vybaven výstražným signalizačním zařízením, závory, které by podobným situacím snáz zabránily, na něm chybí.
“V investičním plánu SŽDC je zařazena stavba „Doplnění závor na přejezdu P7408 v km 21,580 trati Ostrava–Kunčice – Valašské Meziříčí“. V současné době se připravuje zadání projekčních prací. O změně rozsahu a způsobu zabezpečení přejezdu bude rozhodovat Drážní úřad. Možný termín samotné realizace je v případě hladkého průběhu projektové přípravy i schvalovacích procesů v roce 2019,” uvedla vedoucí tiskového oddělení SŽDC Kateřina Šubová.
Na stejném místě se v roce 2015 stala vážná nehoda, kdy vlak smetl návěs polského kamionu. Řidič byl lehce zraněn. Cestující ve vlaku vyvázli bez zranění.