Uplynulý rok byl pro Turistické informační centrum, co se týče počtu návštěvníků, velice úspěšný. I přesto, že turisté mohou získávat turistické informace z pohodlí svých domovů prostřednictvím internetu, stále hodně z nich upřednostňuje osobní kontakt a doporučení. To vyplývá ze statistiky návštěvnosti, kdy tři pobočky Turistického informačního centra Frýdek-Místek navštívilo o 28 % více turistů oproti roku 2018.
“Nárůst, který je výrazný, dokazuje, že Češi, kteří jsou hlavními návštěvníky našich poboček ve Frýdku, Místku a Frýdlantu nad Ostravicí, tráví část svých dovolených poznáváním naší republiky. Pokud se rozhodnou poznávat naší turistickou oblast, přicházejí do informačních center pro doporučení, kam se vydat a co navštívit. Díky osobním zkušenostem a propagačním materiálům jsme schopni uspokojit jejich požadavky a směrovat je na zajímavé atraktivity, a díky tomu jim zpříjemnit volný čas, který u nás ve Frýdku-Místku a přilehlých Beskydech hodlají strávit,“ říká PR manažerka Turistického informačního centra Lucie Talavašková.
Služeb informačního centra využívají také turisté ze zahraničí.
“Největší poptávku po službách zaznamenali jeho pracovníci především v období konání Mezinárodního folklórního festivalu. „Jednalo se o turisty z Ruska, Rumunska, Ukrajiny a Slovenka. Po zbytek turistické sezóny pro změnu převládají turisté z Polska, Slovenska a Anglie. Ti si poté kromě informací odnášejí s sebou také suvenýry pro své rodiny,“ prozradila Talavašková.
S pracovníky informačního centra se turisté nemusejí setkávat jen u přepážky.
“Již čtvrtým rokem provozuje Turistické informační centrum Frýdek-Místek mobilní informační servis, kdy vyráží za návštěvníky města a turistické oblasti do míst, kde je zvýšená koncentrace turistů. Tímto způsobem oslovují mobilní informátoři turisty přímo v turisticky významných lokalitách, kteří by si třeba cestu do informačního centra nenašli,” dodal náměstek primátora Frýdku-Místku Jakub Míček.
Turisté mohou potkat mobilní informátory na kolech nebo pěšky, a poznají je podle výrazných zelených triček s logem info centra“. Nejčastěji se pohybují v rekreační oblasti Olešná, u frýdeckého zámku, u přehrady Baška nebo na Prašivé či Pustevnách. Tímto způsobem informátoři doporučili v průběhu prázdnin tipy na výlety více než 17 stovkám turistů.
“V neposlední řadě nesmí chybět mezi komunikačními kanály veletrhy, na kterých se bude prezentovat statutární město Frýdek-Místek spolu s turistickou oblastí Beskydy-Valašsko. V průběhu ledna jsme se již představili v Brně a Bratislavě. Nyní nás čeká Praha, Ostrava a polské Katowice.
Dalším komunikačním kanálem, kde mohou potencionální návštěvníky pracovníci informačního centra oslovit, jsou webové stránky www.visitfm.cz, které také zaznamenaly nárůst návštěvnosti o 22 % oproti roku 2018.