Bikesharing funguje ve Frýdku-Místku už od roku 2018. U veřejnosti si za tu dobu získal velké množství obdivovatelů.
Anketa: 1.) "Bomba věc, fakt bomba věc! Třeba když jedu z nějakého večírku nebo s kamarády z hospody, tak si vezmu to kolo a rád se dostanu domů. Takže to je bomba, patnáct minut zdarma, využívám to, paráda to je." 2.) "Podle mě to je dobrý nápad, ekologický, rychlý na přesun." 3.) "Já myslím, že to je super pro lidi, když nemají auto. Nebo pro studenty, když nestihnout autobus do školy." 4.) "Je to dobrý nápad, někdo ho tady nechá a jiný si ho zase vezme a praktické to je." 5.) "Mě to přijde, jako super věc."
Kola si lidé půjčují prostřednictvím mobilní aplikace, která ukáže dostupnost a zároveň vydá kód pro mechanický zámek.
Pavel Osina, vedoucí odboru územního rozvoje a stavebního řádu F-M: "K dispozici je vždy minimálně 120 mechanických kol a k tomu ještě 10 kusů elektrokol."
Matěj Chalupa, koordinátor Rekola Bikesharing: "Spolupráce s městem funguje zatím perfektně. Funguje na tom principu, že obyvatelé Frýdku-Místku mají ty jednotlivé jízdy do patnácti minut zdarma."
Pavel Osina, vedoucí odboru územního rozvoje a stavebního řádu F-M: "Poté se platí za mechanické kolo 12 korun za půl hodiny a elektrokola stojí už od začátku půjčení 45 korun za 30 minut."
Radnice navíc nově rozšířila další zóny pro parkování Rekol.
Jana Matějíková, mluvčí Frýdku-Místku: "Navázali jsme spolupráci se sousedními obcemi, které nám na Bikesharing přispívají, takže do zóny patří teď i Sviadnov, Baška, Staré Město, Dobrá, no a nově i Žabeň."
Matěj Chalupa, koordinátor Rekola Bikesharing: "Teď se snažíme právě přibližovat uživatelům a dostávat se do různých dalších míst, ať to je pro obyvatele Frýdku-Místku co nejpohodlnější a abychom mohli zainteresovat do toho co nejvíce lidí, mohli si půjčovat kola a tak dále, teď působíme asi na 118 stanovištích ve Frýdku-Místku."
Jana Matějíková, mluvčí Frýdku-Místku: "Navyšujeme také počty stojanů po městě, takže zaparkovat kolo je teď možné i v Lískovci U Hájků, v Bahně - Příkopech a taky na ulicích S. K. Neumanna, Lubojackého, Lískovecká a také na ulici Palkovická u pekárny Pino."
Ve městě se také postupně objevují nové stojany na kola, za poslední rok jich přibylo 54. Lidé do nich ale často parkují kola špatně. Zastrčí ho pouze předním kolem a jízdní kolo pak zbytečně trčí do prostoru.
Pavel Osina, vedoucí odboru územního rozvoje a stavebního řádu F-M: "Správný postup je nasunout kolo přes celou šířku toho stojanu, tak by přesahovalo na obou stranách."
Stojany vyrábí technické služby a rozmisťují se tak, aby mezi nimi byla docházková vzdálenost maximálně 150 metrů. Mají zamezit tomu, aby lidé zamykali kola k dopravním značkám nebo ke stromům, kterým pak kladky odíraly kůru a poškozovaly je.