Aktuálně projede denně po Hlavní třídě tisíce aut. Provoz je tak jasným důkazem toho, že obchvat potřebuje město už roky jako sůl. Po jeho zprovoznění by ale mohla hlavní dopravní tepna Frýdku-Místku projít výraznou úpravou.
Ondřej Zdvomka, hlavní architekt Frýdku-Místku: "Vize je taková, že vlastně kdysi ta Hlavní třída to město rozdělila dopravou a teďka se budeme snažit, aby ta Hlavní třída to město opět spojila. To znamená kromě automobilů dáme i větší prostor chodcům a cyklistům."
Plán na proměnu se zrodil už v roce 2012, kdy si město nechalo zpracovat studii úprav. Ta zahrnuje návrhy na zúžení jízdních pruhů, rozšíření středového pásu s výsadbou stromů na Hlavní třídě od křižovatky U Vykopnutého až po estakádu. V roce 2018 pak vznikla územní studie.
Ondřej Zdvomka, hlavní architekt Frýdku-Místku: "My si tu Hlavní třídu v tom aktuálním návrhu jsme si ji rozdělili přibližně na pět úseků a v každém jsme se snažili zvolit nejvhodnější profil podle okolí i podle toho v jaké části města je, že třeba když přijíždíme do města, tak je ten profil jiný, než v centru města a potřebujeme tam docílit jiných věcí. Takže třeba na začátku máme větší důraz na auta s cyklistikou a v centru města máme větší důraz i na ty pěší a třeba na překračování té ulice."
Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Hlavní architekt města vytvořil návrhy, které vypadají velice hezky, nicméně je to prvotní nástroj, se kterým budeme dále pracovat, protože zaznívají hlasy i jiných odborníků, například, že ty čtyři pruhy, které dneska rozdělují město, by měly být zachovány, protože ta doprava, která bude svedena na obchvat města, stejně částečně zůstane i ve městě."
Magistrát tak bude muset vyhodnotit, kolik aut po zprovoznění obchvatu městem projede a jestli má myšlenka úpravy Hlavní třídy opravdu smysl.
Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Proto i hlavní architekt přichází s takzvanými akčními prvky, ty jeho návrhy by se postupně měly realizovat takovým způsobem, že nedojde k nějaké investici, pouze se například namalují čáry, dá se tam prozatímní značení, které omezí ty čtyři pruhy na dva, vyhodnotí se, zda-li se nám nezasekává někde doprava, provede se sčítání dopravy a následně se bude pokračovat dál."
Ondřej Zdvomka, hlavní architekt Frýdku-Místku: "Ta studie je zpracovaná proto, abychom teď mohli přijít za Ředitelstvím silnic a dálnic, za krajem a prezentovat jim naši představu, abychom si postupně mohli to vykomunikovat a pak i odsouhlasit a samozřejmě i s veřejností, která bude v rámci participačního procesu se toho účastnit."
Plán na úpravu zatím zůstane minimálně rok na papíře, protože první etapa obchvatu by měla být otevřena v lednu příštího roku a druhá pak o půl roku později.