Frýdek-Místek uspěl v žádosti o dotační projekt v rámci integrovaných teritoriálních investic. Ten umožňuje získat až 35 milionů korun na vybavení základních škol moderními technologiemi.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Projekt Frýdek-Místek ve 3D realitě, který má pomoci našim základním školám, je projekt, který vznikal velmi dlouho. Podařilo se nám na něj získat dotaci, která pokryje podstatnou část, těch mnoha desítek milionů, které bude stát. A je to projekt, který vybaví všechny základní školy, které mají druhý stupeň ve Frýdku-Místku, moderními 3D učebnami s veškerým vybavením, které jsou uzpůsobeny přesně pro potřeby konkrétních škol."
Zbyněk Šostý (NMFM), radní Frýdku-Místku: "Já jsem osobně velmi spokojen s tím, že se to podařilo vysoutěžit. A proběhne teď podpis smluv. A věřím, že od takového října začne postupné vybavování škol. V této souvislosti chci ale trochu upřesnit vyjádření, která byla doposud v médiích, že se nejedná jenom o 3D realitu, ale jedná se v podstatě o komplexní projekt, který řeší nejen ten hardware, ale řeší i zasíťování, konektivitu v těch školách."
Ve školách vznikne v nich 6 odborných učeben pro 15 žáků, 2 učebny pro 30 žáků a 10 mobilních učeben vždy pro 15 žáků. Od loňského roku se navíc už učitelé na práci s novými technologiemi připravují. Pomáhá jim spolupráce se středoškolskými kolegy.
Zbyněk Šostý (NMFM), radní Frýdku-Místku: "Odborníci navrhli typy učeben, vybavení a ti ředitelé, popřípadě koordinátoři ITC si dolaďovali, co sedí jejich podmínkám v dané škole a v jakém rozsahu se chtějí zapojit do tohoto projektu. Čili v tom měly všechny ty školy zelenou."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "V těchto učebnách bude probíhat výuka i jiných předmětů. Takže já bych to přiblížil divákovi, tak žák se projde lidským srdcem, podívá se na Měsíc, projde se atomem. To jsou všechno věci, které my jako děti jsme nezažili. A myslím si, že to jsou metody, které posouvají možnosti vzdělávání a myslím si, že patří do škol 21. století."
Zbyněk Šostý (NMFM), radní Frýdku-Místku: "Z mé strany to byla veliká šance komplexně vyřešit problematiku škol, protože během toho roku v pozici radního jsem poznal, že vybavenost a infrastruktura v těch školách je velmi rozdílná. A někde, nechci říkat, prvobytně pospolná, ale třeba, když Wi-Fi není ve všech pavilonech, tak nemůžeme po těch školách chtít, aby využívali moderní technologie ve všech předmětech, nejen v informatice, ale i v tělesné výchově a podobně. Tak, jak to dělá běžný občan ve svém reálném životě."
Náklady na vybavení učeben, včetně propojení technologií, vyjdou na 30,5 milionu korun bez DPH. Školy, které nemají první stupeň a nebyly zařazeny do programu, mohou v případě zájmu moderní technologie sdílet a vybavené školy navštěvovat.