Rychlost, soustředěnost, ohleduplnost, respekt a chuť závodit v rámci fair play. To vše se učí v Třinci na Steel Ringu , kde se začaly objevovat nové naděje v motokárovém sportu, který je pro ty nejlepší odrazovým můstkem do dalších automobilových a formulových kategorií. Členem týmu je i Jakub Matušek z Havířova, který na závodech poznává, že na trati není nic zadarmo.
Jakub Matušek, jezdec Racing Academy Steel Ring Třinec: “Na začátku dne a celého víkendu to bylo hodně hrbolaté, trať nebyla ideální, ale teď ke konci už to bylo super. Předjel jsem hodně lidí a probojoval jsem se z posledního na slušné páté místo. Nejtěžší je určitě přejíždění. Věnuji se tomu od podzimu roku 2020, jakože profesionálně se snažím. Ale kvůli covidu bylo dost hodně málo tréninků a všechno bylo zavřené, což mi nepomohlo. Samozřejmě každý má sen se dostat do formule, tak asi Formule 1 by to byla.”
Na trati jezdí mladí piloti až 120 kilometrovou rychlostí.
Martin Gregor, manažer okruhu: “Kuba dneska předvedl výkon řekněme ve středu pole. Byly tam slabší chvilky, byly tam lepší chvilky, ale myslím si, že ten skok jeho je opravdu veliký. Celý koncept toho závodu je o tom, abychom dokázali předjet, abychom dokázali závodit, protože ta výkonnost je velmi podobná. Ty rozdíly na jedno kolo jsou opravdu minimální a to předjíždění a to fair play předjíždění a to správné předjíždění chce trénovat. Ty situace se musí prožít. Pro to vítězství se musí něco udělat. Někdy i to štěstíčko přeje, ale je to hlavně velká dřina. Jelikož kluci jsou pravdu jako nováčci a potkávají se tady s velmi ostřílenými borci, kteří v těch kárách sedí i šest roků, tak určitě to účinkování je na pochvalu. Tak bych to řekl, že je to na pochvalu, protože já vždycky chválím za to, když se ti kluci snaží a to bylo vidět, že opravdu makali. A o tom to je a každopádně od toho jara, kdy jsme začali, kdy máme za sebou v podstatě tři závody, tak ten pokrok je obrovský.”
Okruhy, na kterých se v Česku jezdí závody, jsou prozatím jen dva.
Jakub Matušek, jezdec Racing Academy Steel Ring Třinec: “Určitě by se mi to líbilo, kdyby bylo více tratí, určitě by mi to pomohlo a víc lidí by se tomu mohlo věnovat.”
Martin Gregor, manažer okruhu: “Jezdců přibývá a i naším cílem je přitáhnout více i takové hobby jezdce, aby kluci závodili na dráze a nezávodili někde na silnicích.”