To je ona. Nová cyklolávka přes silnici první třídy, která umožní lidem dostat se bezpečně z jižní do severní části Šenova a naopak. Místní na ni už netrpělivě čekali.
anketa: "Určitě to vítáme, těšili jsme se na to. Budeme to mít blíže k vnoučkovi a bezpečněji. Jsme rádi, že to tady vzniklo, takže super."
anketa: “Pamatuji si, že to tady plánoval bývalý starosta pan Houdek, ale to bylo v roce 2005, nebo dřív a teď se to konečně podařilo díky dotacím. Budeme mít tady spojení s části Šenova s centrem, takže jsme velice rádi.”
Cyklolávka byla slavnostně otevřena za účasti významných hostů z Moravskoslezského kraje, okolních měst a obcí a obyvatel Šenova.
Josef Bělica, hejtman MSK: "Lávka vycházela investičně na 78 milionů korun, MSK přispěl 18 miliony, Havířov 1 milionem, velká část byla dotovaná z evropských projektů, zbytek financovalo město Šenov. Je to lávka, která má bezesporu krajský rozměr, protože bude propojovat Havířov s Ostravou, propojuje severní a jižní část Šenova, takže je důležitá a já jsem moc rád, že tato stavba vznikla, protože k její realizaci nevedla snadná, ani krátká cesta a já si myslím, že pan starosta s panem místostarostou odvedli kus dobré práce a myslím si, že i architekt odvedl skvělou práci, protože ta lávka je úžasná.”
Práce však zdaleka nekončí.
Tomáš Holuša (ANO), starosta Šenova: "Do budoucna lávka vyřeší ještě další problém, nemáme ještě existující nebo funkční cyklostezku, která by propojila Havířov přes Šenov směrem na Ostravu. Jsme rádi, že se nám podařil první krok výstavby cyklostezek a dále budeme pokračovat a jsme rádi, že nám pomohla jak EU, tak MSK, tak Havířov a díky tomu peníze, které jsme ušetřili, můžeme investovat do navazujících cyklostezek.”
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Doufám, že se změní legislativa ve stavění těchto cyklotras, protože dneska to spadá pod obce a dneska to musí stavět obce, ale byl bych rád, kdyby to stavěly kraje a spadalo to pod silniční sítě a byly to liniové stavby a doufám, že se změní zákon a budeme více těchto cyklotras, mostů a lávek stavět."
Samotná cyklolávka je široká 4 metry a dlouhá 155 metrů, je založená na devíti metrových pilotech a její maximální výška je 6,6 metrů.