Vyhýbat se písemkám nebo zkoušení ve třídách, kde je zavedené hodnocení pomocí kreditů, už nemá smysl. I když žák nasbírá za pololetí pět dvojek, může to ve finále znamenat úplně jinou známku. Důležitý je počet získaných kreditů a ty se také, jako bonusové, dávají za aktivitu, připravenost, či účast na soutěžích.
Iva Badurová, zástupkyně ředitele: "Kreditní systém nám také pomáhá v komunikaci mezi učitelem a žákem, protože je klasifikační období a někteří žáci v současné době mají tendenci chodit a říkat, já chci lepší známku a proč mám takovou známku. Vytváří neadekvátní jakýsi nátlak. Kreditní systém stanovuje přesná pravidla, přesné hranice jak pro učitele, tak pro žáky."
Škola se pro pilotní projekt rozhodla z několika důvodů. Iva Badurová, zástupkyně ředitele: "Některé děti se schovávají před testy, když nejsou naučeni. Další problém byl, že některé děti se cítí ukřivděny, protože nepřesně vnímají kritéria, v rámci kterých jim dal učitel známku. Další problém je, že současná reforma nás staví před problém, jak do hodnocení nějakým rozumným způsobem zahrnout rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí. A to vysvětlení jsme našli v kreditním systému. Kreditní systém se testuje v některých třídách a předmětech na druhém stupni a jen u učitelů, kteří tomu byli nakloněni."
Aleš Kundel, učitel: "Kredity mi připadají, co se týče hodnocení žáků, objektivnější. Kvalifikují vědomosti trochu jinak, než známka. Kladou na žáka větší nároky k zodpovědnosti a k zodpovědnějšímu přístupu ke zkoušení. Kredity se převádějí za známku procentuálně. Zhruba do těch devadesáti procent ze sta to je jednička."
Anketa, žáci 7. A: 1. "Kredity jsou rozhodně lepší, protože je to spravedlivější." 2. "Je to nefér vůči těm, kteří chodí do školy, snaží se a chtějí napsat ty testy."
Děti si prý na novinku rychle zvykly, rodiče potřebují více času. Iva Badurová, zástupkyně ředitele: "Je to pilotní projekt a jedeme ho paralelně s klasickým známkováním, dítě musí v každém okamžiku vědět, jak mu vychází i známka. Je to důležité i kvůli rodičům, protože to vysvětlování je náročnější pro rodiče, protože jsme s nimi méně v kontaktu. Vyrobili jsme leták, vysvětlujeme na třídních schůzkách a děti doma vysvětlují, jak to všechno funguje."
Anketa, žáci 7. A: "Mamka říká proč tam nemáš napsané ty známky? A já jí říkám, protože to jsou body."
Bodové hodnocení bude pokračovat i v příštím školním roce a připojí se k němu další některé třídy.