Už za necelý měsíc bude spuštěn nový tříkilometrový obchvat Karviné, při jehož výstavbě bylo nutné postavit i nový most přes řeku Olši. Po jeho dokončení přišly na řadu zatěžovací zkoušky.
Michal Hrutkai, oblastní manažer společnosti Skanska v oblasti Mosty: "Zátěžová zkouška se provádí na každém novém mostě. Ověřuje, jestli most odpovídá návrhovým parametrům. Podle typu mostu může probíhat několik zatěžovacích stavů, na tomto konkrétně máme čtyři zatěžovací stavy."
Projektant pro zatěžovací zkoušku navrhl počet a hmotnost vozidel i jejich rozmístění. Celkem na most najelo osm plně naložených nákladních aut, každý o hmotnosti přibližně 34 tun. Rozmístění aut se pak při každé zkoušce měnilo.
Michal Hrutkai, oblastní manažer společnosti Skanska v oblasti Mosty: ”Jsou tady osazeny měřící body a měří se poklesy konstrukce. Měří svislý průhyb toho mostu. Na základě poklesů vyhodnotí, zda se ten výpočetní model ověřil a konstrukce je v pořádku nebo vykazuje nějaké anomálie."
Most se také měřil v klidovém stavu před samotnou zkouškou i po ní.
Michal Hrutkai, oblastní manažer společnosti Skanska v oblasti Mosty: “Most přes Olši je dlouhý 183 metrů, je třípólový a je to kombinace oceli a betonu, čili spřažená ocelová konstrukce se spřaženou betonovou deskou."
Vzhledem k tomu, že se most nachází na poddolovaném území, byla tato skutečnost zohledněna v návrhu mostu.
Petra Havrlantová, mluvčí společnosti Skanska: “Výstavba nosné ocelové konstrukce mostu si vyžádala dočasné zasypání téměř poloviny šířky koryta Olše. I přes toto omezení průtoku nedošlo během výstavby nosné konstrukce mostu k vylití řeky z jejího koryta."
Pro montáž ocelové konstrukce bylo nutné použít jeden z největších automobilových jeřábů v České republice .
Petra Havrlantová, mluvčí společnosti Skanska: “Nejtěžší dílec, který tento jeřáb osazoval, vážil 115 tun, což je hmotnost cca 10ti Tater T815. 183 m dlouhá ocelová nosná konstrukce mostu je navržena jako průchozí. Vstup do této konstrukce bude umožněn správci mostu skrz bezpečnostní dveře v krajních opěrách mostu. V rámci mostních prohlídek tak bude možné kontrolovat stav ocelové konstrukce (její nátěry a sváry) nejen z venku, ale i zevnitř."
Část obchvatu směrem na Stonavu je již v provozu několik měsíců, slavnostní otevření a spuštění celého obchvatu je plánováno na polovinu července.