Jde o mulčování půdy, úpravy terénu v okolí komunikace a výsadbu téměř 17 tisíc keřů.
Vegetační úprava se provádí na vysokých násypech, tím byla stavba také specifická. Stavělo se na poddolovaném území a bylo nutné respektovat stoletou vodu. Na násypy bylo použito zhruba 800 tisíc kubíků z místní zdroje, hlušiny z dolů. V průběhu celé stavby byl kladen velký důraz na monitoring klesání, to byl také jeden z hlavních důvodů prodloužení termínu.
Vegetační práce budou pokračovat i v dalších úsecích obchvatu, ale jen s minimálním dopravním omezením.
Jihozápadní obchvat Karviné na silnici I/67 mezi Českým Těšínem, Ostravou a Bohumínem byl slavnostně otevřen teprve nedávno, v červenci letošního roku. Stavba téměř 3 km obchvatu Karviné obsahuje jeden most o délce 180 metrů, jeden podchod pro pěší a kilometr protihlukových stěn.