Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • NA OSTRAVSKÉM HL. NÁDRAŽÍ RÁNO VYKOLEJIL RYCHLÍK. PODROBNOSTI NA POLAR.CZ
  • TŘINEC CHYSTÁ ZA 50 MILIONŮ KORUN REKONSTRUKCI VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ
  • F-M SE DOHODL S KRAJEM NA FINANCOVÁNÍ OPRAVY BAZÉNU NA SŠ DŘEVOZPRACUJÍCÍ
  • NELEGÁLNÍ ODPAD Z JIŘÍKOVA (BRUNTÁLSKO) SE PODLE MINISTRA ŽP ODVEZE DO 10 TÝDNŮ
  • POŽÁR NOVOSTAVBY DOMU V ŠENOVĚ U OSTRAVY ZPŮSOBIL ŠKODU ZA MILION KORUN
  • OKD UKONČÍ TĚŽBU S REZERVOU OSM MILIARD, POKRYJE LIKVIDACI DOLU I ODSTUPNÉ
  • V BŘEZNU NA SILNICÍCH V MS KRAJI NIKDO NEZEMŘEL, LONI JEDEN ČLOVĚK
  • FRÝDEK-MÍSTEK UPRAVUJE SYSTÉM PARKOVÁNÍ, ROZŠIŘUJE PLACENÉ PARKOVACÍ ZÓNY
  • OPAVSKÝ STÁTNÍ ÚŘAD INSPEKCE PRÁCE LONI ODHALIL 1 934 NELEGÁLNĚ PRACUJÍCÍCH
  • NEMOCNOST V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI KLESLA POD EPIDEMII (1 482 NA 100 TISÍC LIDÍ)
  • PODNIK VOP CZ VYKÁZAL ZA ROK 2024 ZISK 30,5 MILIONU, PŘEDLONI SKONČIL VE ZTRÁTĚ
  • OPAVA ODHALÍ PLÁNY NA REKONSTRUKCI IKONICKÉHO OBCHODNÍHO DOMU BREDA
  • V BOHUMÍNĚ PŘIBUDOU STROMY TÉMĚŘ ZA PŮL MILIONU KORUN
  • LETNÍ SHAKESPEAROVSKÉ SLAVNOSTI V OSTRAVĚ NABÍDNOU OSM INSCENACÍ
  • VÍTKOVICE STEEL DODAJÍ PŘES 1000 ŠTĚTOVNIC NA VYBUDOVÁNÍ BARIÉRY V HUSTOPEČÍCH

Čtyři karvinské základní školy mají virtuální učebny, plné robotických pomůcek

Karviná |  | Karvinský expres

Karviná se může nově pochlubit virtuálními učebnami, a to hned na čtyřech základních školách. Jsou plné nových technologií, VR brýlí a robotů. Dětem mají pomoci lépe si zažít probíranou látku, napříč různými předměty.

Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas 0:00
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno

      Umělá inteligence a virtuální realita proniká do všech možných oborů a segmentů, včetně školství. Výuka žáků základních škol je nyní obohacena o spoustu nových interaktivních virtuálních prvků, prostřednictvím kterých se zatraktivňuje a někdy i zjednodušuje probírané učivo.

      Andrzej Bizoń (nestr. za SOCDEM), náměstek primátora: “V tomto projektu jsou zapojeny čtyři školy - Základní škola a Mateřská škola Mendelova, Dělnická, Borovského a U Lesa. To, co jsem dnes viděl, je velmi příjemné překvapení, kdy žáci od první až do deváté třídy jsou schopni určitým způsobem, určitými postupy docílit kýženého úspěchu, to znamená spojit klasickou výuku s nejmodernější technologií.”

      V rámci projektu byly pořízeny různé typy virtuálních pomůcek a robotů, co žákům zpestří výuku.

      Petra Csöböková, učitelka ZŠ Dělnická: “Takže naše virtuální učebna obsahuje třicet dva virtuálních brýlí, kdy třicet je pro žáky a dvoje brýle jsou pro učitele. Dále tady máme třicet notebooků, které můžeme spárovat s těmi virtuálními brýlemi. Co se týče využitelnosti v předmětech, tak to je široké, protože opravdu ty 3D modely nebo i videa jsou v přírodopise, jsou tam v dějepise, jsou tam v matematice, například v geometrii, jsou tam různé řezy, a nebo třeba máte možnost se podívat i na různé chemické a fyzikální pokusy.”

      V době, kdy je žáky těžké zaujmout, je virtuální realita úžasnou přidanou hodnotou například v rámci vizuální představivosti a obrazotvornosti a jejich celkového rozvoje.

      Radim Iša, učitel ZŠ Mendelova: “Výhoda těch brýlí je, že to vlastně dětem umožňuje vidět místa nebo třeba pokusy, které by normálně nemohly. Například právě v dějepise jsme se teďka procházeli po Velké čínské zdi, v chemii jsme využívali nějaké virtuální laboratoře a prováděli pokusy, které děti normálně vidět nemohly.”
      anketa: žáci ZŠ Mendelova: “Baví mě, jak se s tím intereaguje.” “Mně se tady asi nejvíc líbí, jak, právě já tohle zkouším podruhé v životě, a strašně mě to baví, protože je to úplně takovej jinej svět.”
      anketa: žák ZŠ U Lesa: “Líbí se mi to tady a baví mě to a hlavně, učíme se s tím ve škole.”

      V rámci projektu virtuálních učeben bylo pořízeno také například robotické lego, pomocí kterého si menší i větší děti procvičují programování.

      Libor Stáňa, ředitel ZŠ Borovského: “Jak vidíte, tak se snaží malé robotky pomocí softwaru, pomocí programu je naučit to, co po nich vlastně požadují. Máme tady několik těch stavebnic, některé jsou opravdu pro první, druhé, třetí třídy, pro mladší školní věk, ty některé už jsou starší, pro páťáky, šesťáky, samozřejmě máme lego, které už máme několik let, které je i pro starší žáky.”

      Software se následně spáruje s robotem a na něm se pak zkouší, jak děti jeho funkci naprogramovaly. Lego roboti však nejsou jediní roboti, kteří nově obývají virtuální třídy čtyř karvinských základních škol. Na Základní škole U Lesa mají speciálního humanoida, který pomáhá dětem například i při výuce cizích jazyků.

      Pavel Konieczny, učitel ZŠ U Lesa: “Ten funguje na té bázi, že se mu musí v podstatě všechno nahrát do jeho paměti, musí se mu tam vlastně nahrát i ten jazykový modul. Co se týče jeho komunikace, tak on komunikuje v angličtině a potom třeba ve francouzštině, v němčině. V podstatě může vypomáhat i v tom jazyce, v té angličtině, protože ty děti se můžou vlastně zdokonalovat i tím, že budou poslouchat, jak ten robot mluví. Protože ta angličtina je opravdu velmi dobrá.” 
      Robin Kněžík, žák ZŠ U Lesa: “On může říct cokoliv, co mu napíšete tady do toho programu, takže můžete napsat třeba ‚Ahoj‘, a když dáte ‚Řekni‘, tak on to řekne.”

      A nyní se podíváme na to, jak se zdejšímu humanoidovi líbí ve virtuální učebně.

      “Jak se ti tady líbí?”
      NAO, humanoid: “Jde to. Žáci jsou super a velmi mě to tu baví.”

      Do školství se v loňském roce investovala rekordní částka, jejíž část putovala do těchto virtuálních učeben a která kombinovala dotace z evropských fondů a města.

      Andrzej Bizoń (nestr. za SOCDEM), náměstek primátora: “Je velmi příjemné vidět, když děti baví výuka a záleží to také od svých učitelů. A tady vidíme to propojení učitel-žák a ta samostatnost, což je asi to nejkrásnější, co můžeme vidět.”
      Nahlásit chybu


      K tématu

      Na základních školách v Karviné mají VR brýle, speciální stavebnice a roboty

      21. března 2025 14:13 | Karviná | Gabriela Stašová | Regionální zprávy POLAR

      Karviná se může nově pochlubit virtuálními učebnami, a to hned na čtyřech základních školách. Jsou plné nových technologií, VR brýlí a robotů. Dětem mají pomoci lépe si zažít probíranou látku, napříč různými předměty.

      Po nové kuchyni chystá Frýdek-Místek další opravy na 5. základní škole

      Frýdek-Místek pokračuje v modernizaci školního zázemí. Po rozsáhlé rekonstrukci kuchyně na 5. základní škole se letos v létě zaměří na vstupní šatny. Cílem je zajistit jednotné a komfortní prostředí pro žáky i zaměstnance. Investice do školních budov tak pokračují krok za krokem.

      Frýdek-Místek ocenil 13 pedagogů v rámci Dne učitelů

      U příležitosti Dne učitelů ocenil Frýdek-Místek třináct pedagogů ze základních a mateřských škol. Slavnostní setkání v prostorách kavárny Radhošť připomnělo, jak důležitou roli mají učitelé v životě dětí i celé společnosti.


      Na hlavním nádraží v Ostravě vykolejil rychlík, u nehody zasahují hasiči

      Dnes 7:47 | Celý MS kraj | Redakce

      Na hlavním nádraží v Ostravě dnes ráno vykolejily dva vagony rychlíku RegioJet, ve kterém cestovaly desítky lidí. Událost se obešla bez zranění. Na místě zasahují drážní i krajští hasiči.

      Prostranství před Společenským domem Lázní Darkov bude zdobit nová kolonáda

      Lázně Darkov jsou v procesu další inovace. Před Společenským domem v Darkově se nyní buduje nová lázeňská kolonáda, obohacená o nové atraktivní prvky. Bude sloužit jak lázeňským hostům, tak karvinským obyvatelům.

      Ke konci těžby černého uhlí na šachtě jednali i premiér Fiala a ministr financí Stanjura

      Společnost OKD, která provozuje poslední činný černouhelný důl v zemi, si těžbou vydělala nejen na odstupné pro končící horníky, ale také na celou likvidaci šachty. V pondělí o tom ve Stonavě informovali premiér Petr Fiala a ministr financí Zbyněk Stanjura.

      Stavbyvedoucí odmítá vinu za navrtání potrubí s únikem 47 tisíc kubíků plynu za necelý milion korun

      Včera 13:03 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Okresní soud v Havířově se začal zabývat případem stavbyvedoucího, který čelí obžalobě z přečinu poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení z nedbalosti. Než plynaři únik zastavili, přišli o 47 tisíc kubíků plynu za zhruba 800 tisíc korun.

      Škodu 110 R někdo ukradl z areálu v Ostravě. Policisté žádají o pomoc při hledání

      Včera 12:03 | Ostrava-Centrum | Jiří Cileček

      Ostravští kriminalisté pátrají po zloději i ukradeném autě. Někdo si vyhlédl unikátní vůz Škoda 110 R v areálu bývalých garáží ČSAD v centru Ostravy.

      O Velikonocích se v Ostravě-Jihu budou konat hned 2 jarmarky

      Blíží se Velikonoční svátky a s ním se pojí i speciální jarmarky. Tradiční jarmark Velikonoce na Jihu ovládne Náměstí Ostrava-Jih v sobotu 12. dubna ale ještě předtím se mohou lidé těšit na druhý ročník jarmarku sociálních podniků v obřadní síni obvodu.

      Mladí přírodovědci z Čeladné vyrobili z PET lahví model plic

      Co dva týdny se v čeladenské základní škole schází děti v kroužku Mladí přírodovědci. Jedno pondělní odpoledne tu teď věnovali tématu plic a dýchání.

      Z roztomilých štěňat budou ochránci zákona. Policie vítá nové psí posily

      31. března 2025 19:32 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

      Zatím jsou hravá a roztomilá, ale i to je součást náročného výcviku. Moravskoslezští policejní kynologové přivítali dvě nové posily – štěňata německých ovčáků Logana a Morennu. Pokud všechno půjde podle plánu, do dvou let se z nich stanou plnohodnotní služební psi připravení pomáhat při pátrání, kontrolách i bezpečnostních opatřeních.

      Sbírka Srdce pro Porubu pomohla rekordní částkou. Na rehabilitace pro Maxima se vybralo 140 000

      31. března 2025 15:34 | Ostrava-Poruba | Jana Lipowská | Regionální zprávy POLAR

      Charitativní sbírka Srdce pro Porubu pomohla za svou existenci už patnácti obyvatelům Ostravy-Poruby. Tím posledním je třináctiletý Maxim. Na jeho rehabilitace se podařilo vybrat rekordních 140 000 korun.

      Požár novostavby rodinného domu v Šenově u Ostravy způsobil škodu za milion

      Včera 11:03 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

      Pět jednotek hasičů zasahovalo v pondělí u požáru střechy rodinného domu v Šenově u Ostravy. Událost se obešla bez zranění a příčina se šetří. Škoda byla odhadnuta na milion korun.

      Karviná opět ocenila nejlepší pedagogy ze všech vzdělávacích institucí

      Den učitelů s sebou nese připomínku na jedno z nejnáročnějších povolání. V tento den také město Karviná pravidelně oceňuje pedagogy základních, středních i vysokých škol, kteří se svou prací významně zapsali v životech mnohých žáků a studentů.

      Žáci ze ZŠ Školská v rámci Dne darování knih zkrátili čas dětem v nemocnici čtením

      Následující reportáž propojuje prostředí školy, nemocnice a knih. Podíváme se v ní na to, jak v rámci speciálního projektu mohou žáci základní školy potěšit děti, hospitalizované v nemocnici.

      Děti ze ZŠ Školská v rámci Dne darování knih přinesly knihy dětem do nemocnice

      Nyní vám přinášíme reportáž, která propojuje prostředí školy a nemocnice a knih. Podíváme se v ní na to, jak v rámci speciálního projektu mohou žáci základní školy potěšit děti, hospitalizované v nemocnici.

      Radnice v Havířově ocenila pedagogy, žáky, kolektivy za rok 2025

      V kině Centrum se konal slavnostní Den učitelů, v rámci kterého byli ocenění také i žáci a studenti za skvělou reprezentaci města.

      Knihovna připravila pro děti Noc s Andersenem, děti zažily dobrodružství i v hornickém muzeu

      Knihovna pravidelně pořádá Noc s Andersenem. Jelikož Havířov slaví v letošním roce 70 let, část programu se odehrával v hornickém muzeu, aby si děti připomněly historii vzniku města.

      6. ročník prvního Havířovského maratonu se běžel na nové trati v Pežgovském lese

      První Havířovský maraton je závod, který je součástí Moravskoslezského běžeckého poháru. Sportovci si tentokrát vyzkoušeli trať v Pežgovském lese.

      Čtyři karvinské základní školy mají virtuální učebny, plné robotických pomůcek
      Vydáno 22. března 2025 16:13, Karviná, Gabriela Stašová
      Karviná se může nově pochlubit virtuálními učebnami, a to hned na čtyřech základních školách. Jsou plné nových technologií, VR brýlí a robotů. Dětem mají pomoci lépe si zažít probíranou látku, napříč různými předměty.

      Umělá inteligence a virtuální realita proniká do všech možných oborů a segmentů, včetně školství. Výuka žáků základních škol je nyní obohacena o spoustu nových interaktivních virtuálních prvků, prostřednictvím kterých se zatraktivňuje a někdy i zjednodušuje probírané učivo.

      Andrzej Bizoń (nestr. za SOCDEM), náměstek primátora: “V tomto projektu jsou zapojeny čtyři školy - Základní škola a Mateřská škola Mendelova, Dělnická, Borovského a U Lesa. To, co jsem dnes viděl, je velmi příjemné překvapení, kdy žáci od první až do deváté třídy jsou schopni určitým způsobem, určitými postupy docílit kýženého úspěchu, to znamená spojit klasickou výuku s nejmodernější technologií.”

      V rámci projektu byly pořízeny různé typy virtuálních pomůcek a robotů, co žákům zpestří výuku.

      Petra Csöböková, učitelka ZŠ Dělnická: “Takže naše virtuální učebna obsahuje třicet dva virtuálních brýlí, kdy třicet je pro žáky a dvoje brýle jsou pro učitele. Dále tady máme třicet notebooků, které můžeme spárovat s těmi virtuálními brýlemi. Co se týče využitelnosti v předmětech, tak to je široké, protože opravdu ty 3D modely nebo i videa jsou v přírodopise, jsou tam v dějepise, jsou tam v matematice, například v geometrii, jsou tam různé řezy, a nebo třeba máte možnost se podívat i na různé chemické a fyzikální pokusy.”

      V době, kdy je žáky těžké zaujmout, je virtuální realita úžasnou přidanou hodnotou například v rámci vizuální představivosti a obrazotvornosti a jejich celkového rozvoje.

      Radim Iša, učitel ZŠ Mendelova: “Výhoda těch brýlí je, že to vlastně dětem umožňuje vidět místa nebo třeba pokusy, které by normálně nemohly. Například právě v dějepise jsme se teďka procházeli po Velké čínské zdi, v chemii jsme využívali nějaké virtuální laboratoře a prováděli pokusy, které děti normálně vidět nemohly.”
      anketa: žáci ZŠ Mendelova: “Baví mě, jak se s tím intereaguje.” “Mně se tady asi nejvíc líbí, jak, právě já tohle zkouším podruhé v životě, a strašně mě to baví, protože je to úplně takovej jinej svět.”
      anketa: žák ZŠ U Lesa: “Líbí se mi to tady a baví mě to a hlavně, učíme se s tím ve škole.”

      V rámci projektu virtuálních učeben bylo pořízeno také například robotické lego, pomocí kterého si menší i větší děti procvičují programování.

      Libor Stáňa, ředitel ZŠ Borovského: “Jak vidíte, tak se snaží malé robotky pomocí softwaru, pomocí programu je naučit to, co po nich vlastně požadují. Máme tady několik těch stavebnic, některé jsou opravdu pro první, druhé, třetí třídy, pro mladší školní věk, ty některé už jsou starší, pro páťáky, šesťáky, samozřejmě máme lego, které už máme několik let, které je i pro starší žáky.”

      Software se následně spáruje s robotem a na něm se pak zkouší, jak děti jeho funkci naprogramovaly. Lego roboti však nejsou jediní roboti, kteří nově obývají virtuální třídy čtyř karvinských základních škol. Na Základní škole U Lesa mají speciálního humanoida, který pomáhá dětem například i při výuce cizích jazyků.

      Pavel Konieczny, učitel ZŠ U Lesa: “Ten funguje na té bázi, že se mu musí v podstatě všechno nahrát do jeho paměti, musí se mu tam vlastně nahrát i ten jazykový modul. Co se týče jeho komunikace, tak on komunikuje v angličtině a potom třeba ve francouzštině, v němčině. V podstatě může vypomáhat i v tom jazyce, v té angličtině, protože ty děti se můžou vlastně zdokonalovat i tím, že budou poslouchat, jak ten robot mluví. Protože ta angličtina je opravdu velmi dobrá.” 
      Robin Kněžík, žák ZŠ U Lesa: “On může říct cokoliv, co mu napíšete tady do toho programu, takže můžete napsat třeba ‚Ahoj‘, a když dáte ‚Řekni‘, tak on to řekne.”

      A nyní se podíváme na to, jak se zdejšímu humanoidovi líbí ve virtuální učebně.

      “Jak se ti tady líbí?”
      NAO, humanoid: “Jde to. Žáci jsou super a velmi mě to tu baví.”

      Do školství se v loňském roce investovala rekordní částka, jejíž část putovala do těchto virtuálních učeben a která kombinovala dotace z evropských fondů a města.

      Andrzej Bizoń (nestr. za SOCDEM), náměstek primátora: “Je velmi příjemné vidět, když děti baví výuka a záleží to také od svých učitelů. A tady vidíme to propojení učitel-žák a ta samostatnost, což je asi to nejkrásnější, co můžeme vidět.”
      Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/karvinsko/karvina/11000047803/ctyri-karvinske-zakladni-skoly-maji-virtualni-ucebny-plne-robotickych-pomucek