Pátá etapa, nejlidnatější část Orlové, kde bývá i přes den občas problém zaparkovat. Obyvatelé tak často nechávají vozidla zaparkovaná nesprávně a komplikují tak například hasičům dojezd k požárům. Město proto parkovací kapacity navyšuje.
"Stojí nám v křižovatkách a cílem tohoto rozšíření je, aby se ta situace alespoň trochu zlepšila," říká Alena Kasanová z odboru rozvoje a investic MěÚ Orlová.
Některá místa přibyla už během loňského roku, další město plánuje zbudovat v blízké době. Přesto ale kapacity nestačí a v některých orlovských částech už ani není kde místa vybudovat, stop stav je například v Orlové 4.
"V současné době se již nenašly další možnosti rozšíření parkovacích stání a to z důvodu velkého zasíťování v místech, kde by se ještě dala parkoviště vybudovat," vysvětluje Alena Kasanová.
Stejný problém řeší také v Karviné , kde je mnoho volných pozemků, které jsou ale hustě zasíťované.
"Kolikrát lidé říkají, že tady by to bylo nejlepší, ale my to tam nemůžeme udělat, protože jsme omezeni tím, co je v zemi. Za poslední roky jsme v Karviné vybudovali několik set nových parkovacích stání," říká Helena Bogoczová, vedoucí odboru majetkového MMK.
Také v Orlové za poslední rok přibyla stovka nových míst. Například u tzv. kříže, kde vzniklo nových 11 míst a také vedle Masarykovy třídy, kde vznikla zcela nová parkovací plocha. Parkování v centru města je ale zatím složité kvůli probíhajícím opravám náměstí.