"Předcházely tomu měsíce příprav a vyjednávání. Hledali jsme správného logistického partnera, který dokáže konsolidovat cargo z Evropy a Asie. Linka bude létat dvakrát týdně, operovat bude Uzbekistan Airways," vysvětluje obchodní ředitel Letiště Ostrava a. s. Stanislav Bujnovský.
Garantem projektu je společnost EGT Express. Náklad a zboží z e-commerce budou po příletu do Ostravy distribuovány do celé Evropské unii. Opačným směrem poletí konsolidované zásilky z Evropy, ale i USA, Číny a zbytku světa do hubu v Taškentu, odkud budou dále rozváženy po celé Asii.
"Jedná se o velmi významnou záležitost a je to pro nás milník na poli rozvoje cargo dopravy. Tímto jsme se zařadili mezi elitní skupinu letišť, které mají ze svého regionu pravidelnou cargo linku do Číny," dodává Stanislav Bujnovský.
Moravskoslezský kraj vnímá letiště jako vstupní bránu do regionu. Nákladní doprava je jedním z pilířů jeho celkové strategie. A pro cargo vzniklo a dále vzniká silné zázemí. 20. června se v Mošnově otevřelo obří logistické centrum. "Příští rok se má stavět 100.000 metrů čtverečních hala a taky i na krajské průmyslové zóně, působí tady zahraniční společnosti. Vzniká tady největší dopravní uzel široko daleko," říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka (ODS).