Strategická poloha mezi nebem, silnicí a železnicí - to je hlavní silná stránka mošnovského letiště. Moravskoslezský kraj jako vlastník stále hledá cesty, jak ho rozlétat. Cargo se ukazuje jako jedna z možností. "Doprava cestujících není úplně to, co můžeme rozvíjet v konkurenci Katovic. Samozřejmě ji chceme rozvíjet, ale vidíme velkou budoucnost v nákladní dopravě. Proto se tam buduje velké centrum, které bude logisticky orientované, ale co je důležité: k tomuto centru musíte mít partnery. A právě přístav Antverpy jako druhý největší v Evropě je skutečně silný partner," říká hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák (ANO).
"My budeme vlastníkem infrastruktury, ten terminál vybudujeme a nyní intenzivně hledáme operátora, který bude ten terminál provozovat. Je to specifický byznys, nemůže to dělat úplně každá firma, nicméně na světě je několik globálních hráčů, kteří o to projevili zájem," vysvětluje ředitel společnosti Concens Investments Petr Kalina.
Investor chce na stavbu využít dotaci z Operačního programu Doprava, kterou už má schválenou. Terminál by měl být z nedávno vybudované železnice na letiště napojen přímo na hlavní koridor, a to i směrem na Přerov. "My jsme v tuto chvíli na začátku zpracování dokumentace záměru projektu. Pak budeme pokračovat. Budeme určitě řešit i problematiku CHKO Poodří, kde ta jedna z variant vede. Naší snahou je umožnit při zprovoznění terminálu nekonfliktním způsobem tam dovést nákladní vlaky," říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC.
V Moravskoslezském kraji i mimo něj je spousta společností, které právě toto propojení uvítají. Překladiště bude na ploše 50.000 metrů čtverečních. Investor chce provoz terminálu spustit v roce 2022.