Pandemie Covid-19 se podepsala i na krajské dopravě. Krajský úřad uvádí výpadek příjmů v hromadné dopravě zhruba 250 milionů korun. Vedení proto muselo kvůli úsporám škrtnout asi 3,5 procenta výkonu - výsledkem má být úspora cca 35 milionů korun v rozpočtu.
Jakub Uncuka (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Redukce tří a půl procenta výkonu neznamená, že by se nějak zhoršila ta dopravní obslužnost. Skutečně škrtly se spoje tak, že lidé z menších vesnic do toho Kauflandu do města nedojedou třikrát denně, ale jen dvakrát a prostě nepojedou třeba v devět, ale v deset. Takže taková ta redukce byla."
Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: "Šetření jsme dosáhli i tím, že jsme například spojili linku z Ostravy do Orlové s linkami z Orlové do Karviné, takže vlastně z Ostravy je možno se dostat přes Orlovou dále do Doubravy. Tím pádem je třeba zajištěno přímé spojení z Ostravy do Dinoparku, což je takový vedlejší produkt této změny. Ke zlepšení dochází mezi Ostravou a Karvinou, kdy jsme zavedli zrychlené spoje v době ranní špičky, odpoledne pak zase z Ostravy do Karviné. Zrychlený spoje jede z Hranečníku a zastavuje až u obchodního domu v Karviné a ušetří oproti tomu většinou devět minut, což považujeme přínosné. Další změnou je posílení linky 920, což je linka, která spojuje Ostravu se Šumperkem přes Opavu, Bruntál, Rýmařov."
Veškeré změny v hromadné dopravě najdete na webu kodis.cz, ve vyhledávačích spojů - nebo v nové aplikace KODISu - v KODISappce.
Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: "Její jedinečnost je v tom, že na základě tohoto vyhledaného spojení dokáže prodat jízdenku v podobě QR kódu, který je i vizuálně čitelná a to za cenu nejvýhodnější, tedy za cenu, kterou bych zaplatil, kdybych jednotlivých spojích různých dopravců používal ODISku. Tímto mobilem se poté cestující prokazují."