Distanční výuka i celý nouzový stav působí dětským domovům velké komplikace. Často se pod dohledem jednoho vychovatele sejde u počítače několik dětí různého věku z různých škol. Všechny pak od svých škol dostávají různé úkoly, často ve stejném čase.
Jan Vavřík, ředitel Dětského domova Vrbno pod Pradědem: „Naše děti jsou šikovné, snaží se, pomáháme jim s distanční výukou, ale je to vysoce, vysoce náročné.“
Vanesa, obyvatelka domova: „Já jsem dělala český jazyk, sloh, komunikace a vypravování.“
Josef, obyvatel domova: „Zeměpis, zvířata.“
Štefan, obyvatel domova: „No já dělám to co brácha, a je to pro mě těžký.“
Karolína, obyvatelka domova: „Učím se angličtinu, rozhovory.“
Dan, obyvatel domova: „Teď jsme skončili test a v pondělí budem pokračovat.“
Vrbenský dětský domov má kapacitu 48 dětí, ty zde bydlí v šesti tzv. rodinných skupinách. Navštěvují různé školy po celém kraji.
Jan Vavřík, ředitel Dětského domova Vrbno pod Pradědem: „Děti tu máme od šesti let, máme tu děti od základní školy, vloni byly i z mateřské školy, máme tu děti první stupeň, druhý stupeň, z různých škol. Máme tu i děti z učilišť.“
Honza, obyvatel domova: „Jsem student učiliště odborného výcviku v Lipové lázních a dělám obor zámečníka a právě sleduji pilování rovinných ploch.“
To, co dětem v domově nejvíce chybí, je pak omezení vycházek, zastavení kroužků a dalších mimoškolních aktivit.
Jan Vavřík, ředitel Dětského domova Vrbno pod Pradědem: „Děti jsou od 18. 9. na tzv. vycházkovém „lockdownu.“
Všechny děti v domově byly plošně testovány na Covid s negativním výsledkem. Doufáme společně s nimi, že se situace brzy zmírní a odlehčí se těžká práce zaměstnanců domova i život jeho malých obyvatel.