Kriminalisty kontaktoval supervizor online obchodu, který prodává nejrůznější zboží na internetu.
Eva Michalíková, mluvčí PČR Moravskoslezského kraje: "Obviněnému muži je kladeno za vinu, že měl během ledna opakovaně zneužít svého postavení ve společnosti na pozici operátora call centra. Náplní práce byla telefonická komunikace se zákazníky internetového obchodu, která se týkala řešení objednávek, reklamací, ale i různých dotazů. Obviněný muž měl ve své funkci pravomoc zákazníkům proplácet dobropisy. Samotná realizace probíhala prostřednictvím elektronického systému, do kterého se mimo jiné zadávala čísla účtů zákazníků, na které jim měly být peníze za vrácené či reklamované zboží zaslány."
Obviněný nejprve zkusil první pokus, který vyšel. Do dokumentů napsal číslo svého bankovního účtu, peníze určené pro zákazníka tak přišly jemu. V prvním případě to bylo 20 tisíc korun. Muž ale pokračoval dál a stejnou "transakci" zopakoval ještě sedmkrát. Na účet mu přišlo celkem více než 280 tisíc korun. Firmu upozornil zákazník, který čekal na své peníze.
Eva Michalíková, mluvčí PČR Moravskoslezského kraje: "Obviněný muž komisaři do výslechu uvedl, že peníze měl použít pro svou potřebu a svého jednání lituje. S poškozenou společností uzavřel dohodu o splátkovém kalendáři na zaplacení vzniklého dluhu. Dosud s netrestaným mužem je vedeno trestní stíhání na svobodě. Nyní mu hrozí trest odnětí svobody od dvou do osmi let."