Takto to vypadalo v pondělí 31. května poté, co stavebníci začali opravovat vytížený most přes řeku Odru. Řidiči museli úsek objet a na mnoha místech se tvořily kolony.
Daniel Havlík (ČSSD), starosta Ludgeřovic: "Ono moc variant tady není. Dneska začala auta jezdit hodně na Šilheřovice a přes Polsko. Protože v Antošovicích se taky kope, tam je taky problém samozřejmě. Já vím, že tady jezdili lidi a potvrzoval mi to i starosta Šilheřovic, že tam začala auta jezdit ten kousek přes Šilheřovice a na Polsko. Těch tras moc není tady."
Most už opravu nutně potřeboval. Ředitelství silnic a dálnic ji avizovalo dlouhou dobu dopředu.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Kompletní oprava spočívá v obnově protikorozní ochrany ocelových konstrukcí, dále bude vyměněn mostní závěr, který po letech služby netěsní a nebrání protékání vody. Na mostě byla zjištěna nefunkční hydroizolace, což je předpoklad pro nadstandardní četnost tvorby výtluků a podobných poruch vozovky. Dosluhující izolační části budou obnoveny a nezbytná oprava nemine ani ochranné segmenty či vozovkové souvrství. Harmonogram prací rovněž počítá s provedením sanace spodní stavby."
Most bude celou dobu opravy, tedy až do konce roku, zcela uzavřen pro individuální dopravu. Pro řidiče jsou vyznačeny objízdné trasy.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Průjezd budou mít zajištěny pouze vozidla Dopravního podniku Ostrava, příměstských autobusových linek a složek IZS. Značená objízdná trasa povede po dálnici D1 a přes silnici III/01135."
Oprava mostu vyjde na 18 milionů korun bez daně.