Petr Kůdela, mluvčí HZS MSK: "Do Vendryně postupně přijely tři jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanic Třinec (vyproštění osob), Frýdek-Místek (střední vyprošťovací speciál Tatra 815) a Ostrava-Zábřeh (silný vyprošťovací speciál MB Actros Bizon, kontejnerová mobilní dílna). Hasiči museli před vyproštěním osob nouzově odpustit vzduch, aby se mohli dovnitř dostat dveřmi a nemuseli např. rozbíjet okno. Před vyproštěním osob ještě rychle provizorně stabilizovali silně nakloněný autobus pomocí nastavovacích žebříků, po vyproštění vyměnili žebříky za lanové navijáky a stabilizační tyče."
Dva zranění lidé museli být odvezeni na ošetření do nemocnice. Několik hodin poté zabralo náročné vyprošťování elektrobusu, podle mluvčího Petra Kůdely ho zkomplikovaly těžké baterie na střeše. Vůz navíc neměl žádné kotvící body a konstrukci k použití vyprošťovacích popruhů. Přední a zadní kovové oko, která mají napomoci snazšímu vyproštění, se hned zpočátku utrhla.
Petr Kůdela, mluvčí HZS MSK: "Jako první přijela po domluvě s majitelem elektrobusu vyprošťovat soukromá odtahová firma, na pomoc ale posléze musela přijet i vyprošťovací Tatra 815 ze stanice HZS MSK ve Frýdku-Místku. Ani ta nestačila, proto přijel z Ostravy silný vyprošťovací speciál Bizon. Pomalým potahováním pomocí vozidlových navijáků vyprošťovacích vozidel (soukromá firma+HZS MSK), použitím zvedacích pneumatických vaků a podkládáním kol byl autobus v sobotu večer konečně zvednut na silnici. Celou operaci jistily v příkopu z pravého boku velké padací nafukovací vaky. Nehoda i vyprošťování autobusu se obešly bez úniku provozních kapalin. Podle velitele zásahu šlo o první elektrický autobus, kteří hasiči (minimálně) v okrese Frýdek-Místek vyprošťovali z příkopu."