Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Radary v centru beskydské obce Bílá měří rychlost třemi způsoby autům i motocyklům

Celý MS kraj |

Mnohem bezpečněji se budou cítit návštěvníci beskydské obce Bílá, ale současně i místní obyvatelé. Na frekventované silnici, která obec protíná, bylo totiž spuštěno měření rychlosti a vozidla citelně zpomalila.

Bílá je turistická obec. V letní a především zimní sezoně ji navštíví tisíce lidí. Především v centru musejí překonávat silnici s velkým počtem projíždějících automobilů, včetně kamionů.

Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Těch lidí, kteří tady pohybují v sezoně, jsou řady tisíců. Denně i dva tisíce lidí a těch kamionů taky není málo. Jezdí tady zhruba 600 kamionů za den, těch velkých kamionových souprav. Dlouhodobé se snažíme, aby tady ten tah nebyl využívaný jako tranzitní kamionová doprava, ale bohužel je to silnice 1. třídy, která je k tomu určena přednostně.”

Systém měření rychlosti v Bílé se od těch používaných jinde podstatně liší. V Bílé mohou volit mezi třemi režimy a nikdo si nemůže být jistý, jaký je zrovna aktuální. Rychlost se měří buď jako okamžitá přímo u radaru, nebo je možné ji měřit v krátkém mikroúseku několika desítek metrů před radarem a třetím režimem je klasický výpočet rychlosti v úseku o délce téměř jednoho kilometru.

Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Přistoupili jsme k takovému sofistikovanému řešení, kdy se neměří jen úseková, ale i okamžitá rychlost. Je to hlavně z důvodu, aby se dala ta rychlost měřit v průběhu celého ročního období. V zimě, kdy je na vozovce souvislá sněhová pokrývka, tak nejdou vidět ty čáry, kdy to vozidlo vyjede a vyjede z toho úseku. Proto jsme přistoupili k měření okamžité rychlosti v obou směrech. Jak při výjezdu, tak i při vjezdu do obce. Samozřejmě projektujeme ještě pasivní prvky bezpečnosti podél silnice, ale je to běh na dlouhou trať a finančně je to velice nákladné. Takže měření rychlosti je nejúčinnější možnost, jak snížit rychlost.”
Anketa: “Za mě je to v pořádku. V obci se má jezdit 50. Tady to svádí k tomu, aby se tady předjíždělo. Když jedete těmi serpentinami za kamionem tak to jede prostě pomalu. Za mě dobrý.
Anketa: “No tak pokud to řidiči nedodržovali, tak je to správně. předpisy by se měly dodržovat. Pokud tady jezdí rychle a ohrožují chodce, tak je to měření správné.

Radary pracují automaticky. Systém přečte registrační značky vozidel a pokud zjistí překročení nastaveného rychlostního limitu, okamžitě je odesílá strážníkům do Frýdlantu nad Ostravicí.

Zdeňka Pohludková, vedoucí odboru dopravy MÚ Frýdlant nad Ostravicí: “Městská policie zpracované přestupky oznámí našemu správnímu orgánu, tedy odboru dopravy a my podle zákona 361 z roku 2000 sbírky o silničním provozu zpracováváme tyto přestupky a zasíláme jako první úkon výzvy provozovatelům vozidel.”

Úsekové radary zatím nedokázaly vyhodnocovat motocykly, protože snímaly jen přední registrační značky, které motorky nemají. Radary v Bílé však fotografují i zadní značky a proto jsou mezi prvními hříšníky i motorkáři.

Zdeňka Pohludková, vedoucí odboru dopravy MÚ Frýdlant nad Ostravicí: “Na rozdíl od jiných používaných systémů měření rychlosti v Bílé zachycuje rychlost i u motocyklů.”
Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Od měření rychlosti si slibujeme hlavně zklidnění dopravy v intravilánu obce. Ta doprava je poměrně intenzivní, projede tady asi 4,5 tisíc vozidel za den. A tady to měření s následným vymáhání pokut je taková nejúčinnější pomoc, jak zklidnit a usměrnit dopravu. Samozřejmě intenzitu nesnížíme, ale chceme usměrnit dopravu. Měli jsme tady asi po dobu dvou let instalovanou zkušební technologii úsekového měření rychlosti a těch přestupků nebylo málo. Vycházelo to asi 200 přestupků za den. S tím, že v tuto chvíli jsou instalované dopravní značky začátek a konec měření rychlosti a ti řidiči jsou si toho vědomi. Netajíme se tím, chceme zklidnit tu dopravu. Není to zaměřeno na vymáhání pokut.”

Velkou část dosud pokutovaných řidičů tvoří cizinci, nejčastěji řidiči kamionů. V Bílé očekávají, že se po prvních pokutách naučí rychlost dodržovat i oni.

Nahlásit chybu


K tématu

V Českém Těšíně přibyly úseky, na kterých měří městští strážníci rychlost

15. března 2024 16:21 | Český Těšín | Monika Danková

Z důvodu zvýšení bezpečnosti začali strážníci městské policie v Českém Těšíně měřit rychlost projíždějících vozidel na více úsecích než doposud. Ve spolupráci s policisty byly vybrány frekventované úseky s větším počtem přechodů pro chodce.

Dodržování rychlosti bude v Nošovicích hlídat radar, obec čeká na schválení smlouvy

29. března 2024 18:30 | Nošovice | Michal Slonina | Nošovický miniexpres

V Nošovicích se sešli zástupci okolních obcí, aby společně projednali pořízení systémů pro kontrolu dodržování rychlosti ve svých katastrech. Půjde o více než 15 nových měřících míst v různých lokalitách. Nošovice řeší problém s nedodržováním povolené rychlosti dlouhodobě.

Frýdek-Místek dává dopředu vědět, kde budou strážníci měřit rychlost

Strážníci opět začali měřit rychlost na různých místech Frýdku-Místku. Magistrát o tom dává dopředu vědět. Důvodem měření totiž není být represivní, ale preventivní. A přimět řidiče, aby na rizikových místech dodržovali maximální povolenou rychlost. A například u škol a v obytných zónách, byli více opatrní.


Požár v panelovém domě v Opavě, záchranáři bojovali o život popáleného muže

Včera 18:14 | Opava | Lukáš Zavadil

V neděli 6. října dopoledne zasahovaly složky integrovaného záchranného systému u požáru v panelovém bytě v Opavě. Třicetiletý muž se nadýchal horkých zplodin a utrpěl popáleniny, byl převezen do popáleninového centra FN Ostrava. Další osoby utrpěly lehčí zranění.

Široká Niva akutně potřebuje most nebo alespoň lávku pro pěší přes řeku Opavu

Zcela nové zásadní problémy teď řeší obce na Bruntálsku. Záchrana lidí po povodni byla pouze prvním krokem. Bourají se domy a zachraňují ty, co mohou přežít zimu. K tomu je ale potřeba zajistit další život v obcích především obnovou cest, silnic a mostů přes povodní rozvodněné řeky.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Město po záplavách obnoví písečnou pláž na Karvinském moři

5. října 2024 16:48 | Karviná | Monika Danková | Karvinský expres

Hladina Karvinského moře se v době záplav zvedla natolik, že zaplavila i část písečné pláže, mobiliář i nová mola.

Malotřídní základní škola v Nové Vsi oslavila 150 let

Malotřídka v Nové Vsi si v tomto roce připomíná 150 let od svého založení. Škola na sobotu připravila kulturní program a lidé si mohli prohlédnou učebny, kroniky i plány připravované modernizace.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

5. října 2024 8:39 | Karviná | Monika Danková | Karvinský expres

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

4. října 2024 10:26 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

5. října 2024 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Katarzyna Kozyra představuje v ostravském Domě umění výstavu plnou metafor a multimédií

Unikátní výstavou, na které je možno trávit dlouhý čas poslechem, prohlídkou i pozorováním je výstava polské umělkyně Katarzyny Kozyra. Je průřezem její tvorby za poslední 3 roky a ve třech částech představuje všechny oblasti výtvarného spektra umělkyně.

Růže pro hraběnku byly největší slavností v roce na zámku Kunín

Největší letošní akcí na zámku v Kuníně byly Růže pro hraběnku. Slavnost, která vzdávala hold nejznámější majitelce zámku, hraběnce Marii Walburze, zaplnila prostory zámku květinami a jejich vazbami. Mezi nimi samozřejmě dominovaly hraběnčiny milované růže.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

4. října 2024 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Radary v centru beskydské obce Bílá měří rychlost třemi způsoby autům i motocyklům
Vydáno 16. září 2022 18:37, Celý MS kraj, Libor Běčák
Mnohem bezpečněji se budou cítit návštěvníci beskydské obce Bílá, ale současně i místní obyvatelé. Na frekventované silnici, která obec protíná, bylo totiž spuštěno měření rychlosti a vozidla citelně zpomalila.

Bílá je turistická obec. V letní a především zimní sezoně ji navštíví tisíce lidí. Především v centru musejí překonávat silnici s velkým počtem projíždějících automobilů, včetně kamionů.

Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Těch lidí, kteří tady pohybují v sezoně, jsou řady tisíců. Denně i dva tisíce lidí a těch kamionů taky není málo. Jezdí tady zhruba 600 kamionů za den, těch velkých kamionových souprav. Dlouhodobé se snažíme, aby tady ten tah nebyl využívaný jako tranzitní kamionová doprava, ale bohužel je to silnice 1. třídy, která je k tomu určena přednostně.”

Systém měření rychlosti v Bílé se od těch používaných jinde podstatně liší. V Bílé mohou volit mezi třemi režimy a nikdo si nemůže být jistý, jaký je zrovna aktuální. Rychlost se měří buď jako okamžitá přímo u radaru, nebo je možné ji měřit v krátkém mikroúseku několika desítek metrů před radarem a třetím režimem je klasický výpočet rychlosti v úseku o délce téměř jednoho kilometru.

Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Přistoupili jsme k takovému sofistikovanému řešení, kdy se neměří jen úseková, ale i okamžitá rychlost. Je to hlavně z důvodu, aby se dala ta rychlost měřit v průběhu celého ročního období. V zimě, kdy je na vozovce souvislá sněhová pokrývka, tak nejdou vidět ty čáry, kdy to vozidlo vyjede a vyjede z toho úseku. Proto jsme přistoupili k měření okamžité rychlosti v obou směrech. Jak při výjezdu, tak i při vjezdu do obce. Samozřejmě projektujeme ještě pasivní prvky bezpečnosti podél silnice, ale je to běh na dlouhou trať a finančně je to velice nákladné. Takže měření rychlosti je nejúčinnější možnost, jak snížit rychlost.”
Anketa: “Za mě je to v pořádku. V obci se má jezdit 50. Tady to svádí k tomu, aby se tady předjíždělo. Když jedete těmi serpentinami za kamionem tak to jede prostě pomalu. Za mě dobrý.
Anketa: “No tak pokud to řidiči nedodržovali, tak je to správně. předpisy by se měly dodržovat. Pokud tady jezdí rychle a ohrožují chodce, tak je to měření správné.

Radary pracují automaticky. Systém přečte registrační značky vozidel a pokud zjistí překročení nastaveného rychlostního limitu, okamžitě je odesílá strážníkům do Frýdlantu nad Ostravicí.

Zdeňka Pohludková, vedoucí odboru dopravy MÚ Frýdlant nad Ostravicí: “Městská policie zpracované přestupky oznámí našemu správnímu orgánu, tedy odboru dopravy a my podle zákona 361 z roku 2000 sbírky o silničním provozu zpracováváme tyto přestupky a zasíláme jako první úkon výzvy provozovatelům vozidel.”

Úsekové radary zatím nedokázaly vyhodnocovat motocykly, protože snímaly jen přední registrační značky, které motorky nemají. Radary v Bílé však fotografují i zadní značky a proto jsou mezi prvními hříšníky i motorkáři.

Zdeňka Pohludková, vedoucí odboru dopravy MÚ Frýdlant nad Ostravicí: “Na rozdíl od jiných používaných systémů měření rychlosti v Bílé zachycuje rychlost i u motocyklů.”
Tomáš Kubačák (Za lepší Bílou), starosta Bílé: “Od měření rychlosti si slibujeme hlavně zklidnění dopravy v intravilánu obce. Ta doprava je poměrně intenzivní, projede tady asi 4,5 tisíc vozidel za den. A tady to měření s následným vymáhání pokut je taková nejúčinnější pomoc, jak zklidnit a usměrnit dopravu. Samozřejmě intenzitu nesnížíme, ale chceme usměrnit dopravu. Měli jsme tady asi po dobu dvou let instalovanou zkušební technologii úsekového měření rychlosti a těch přestupků nebylo málo. Vycházelo to asi 200 přestupků za den. S tím, že v tuto chvíli jsou instalované dopravní značky začátek a konec měření rychlosti a ti řidiči jsou si toho vědomi. Netajíme se tím, chceme zklidnit tu dopravu. Není to zaměřeno na vymáhání pokut.”

Velkou část dosud pokutovaných řidičů tvoří cizinci, nejčastěji řidiči kamionů. V Bílé očekávají, že se po prvních pokutách naučí rychlost dodržovat i oni.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000033345/radary-v-centru-beskydske-obce-bila-meri-rychlost-tremi-zpusoby-autum-i-motocyklum