Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...

Kraj chce v Beskydech podporovat cyklistiku, gastronomii a delší pobyty návštěvníků

Celý MS kraj |

Rozvoj turistického ruchu v Beskydech byl hlavním tématem konference, která se konala v Ostravici. Poskytovatelům služeb jde především o návštěvníky, kteří do regionu zamíří na déle než na jeden den a využijí ubytování a všelijaké atraktivity.

IX. ročník konference Fórum cestovního ruchu turistické oblasti BESKYDY-VALAŠSKO 2023 hodnotil předchozí roky a nastínil, jakým směrem by se nabídky pro návštěvníky Beskyd měly ubírat.

Monika Konvičná, ředitelka DM TO Beskydy-Valašsko: “Ukázali jsme výsledky naší činnosti, ohlédli jsem se za rokem 2022 a ukázali jsme to, co budeme řešit v tomto roce, jakou spolupráci zainteresovaných subjektů budeme potřebovat a také to, jak Destinační společnost pomáhá marketingově získávat návštěvníka a jak můžeme pomoci podnikatelským subjektům toho návštěvníka získat.”

V závěru konference byli vyhlášeni vítězové tří cen.

Monika Konvičná, ředitelka, DM TO Beskydy-Valašsko: “Cenu cestovního ruchu realizujeme už 9. rokem. Vyhlašujeme Nejlepší produkt, Nejlepší počin a Nejlahodnější pivo Beskyd, protože Beskydy a pivo patří k sobě.”
Helena Kubešová, Spolek nezávislých vesnických žen Hukvaldy: “Je to určité zadostiučinění za práci, kterou děláme. Máme radost, že se ten náš projekt líbí, že to, co děláme má smysl a že jsou i jiní lidé, nejen z naší obce, kteří to vnímají a kteří oceňují naši práci.”
Jan Krkoška (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Jsem velmi rád za Moravskoslezský kraj, že se podařilo obnovit a navázat na historii setkání na konferenci k cestovnímu ruchu, poněvadž víme všichni, že v minulosti cestovní ruch v rámci covidu dostal zásadní ránu a dneska právě se diskutuje o tom, jak vlastně Beskydy podpořit v dalším rozvoji. Ale co je důležité, podívali jsme se na čísla, zhodnotili jsme vlastně ty roky, které začínaly od 2019, 2020 a 2021 jak šly po sobě, podívali jsme se na čísla v duchu přenocování turistů jak zahraničních, tak samozřejmě našich, podívali jsme se také na to, kolik ti turisté tady nechali a generují peněz, abychom mohli opravdu nastavit ty nové produkty, nové cesty v cestovním ruchu velmi dobře. Dneska si troufnu říct, že vlastně celkový obrat v cestovním ruchu v Moravskoslezském kraji generoval víc jak 10 miliard korun. Dneska poté covidové době se pohybujeme někde okolo 6 miliard korun v rámci Moravskoslezského kraje, ale samozřejmě chceme dohnat ty ztráty a věřím, že během tohoto roku 2023 díky aktivitám samozřejmě všech členů, kteří dneska jsou tady na konferenci, hoteliérům, atraktivitám se k těm číslům zpátky vrátíme. Co je zásadní a důležité říct, že vlastně útrata u českých turistů se snižuje. Ano, je to díky tomu, že vlastně se tady zdražuje, malé energie a podobně, tudíž víme, že dneska turisté jezdí na ty hory s batůžkem v podstatě, mají tam tu svačinu a ne, že si celá rodina zajde do restaurace utratit peníze. Ale toto jsou věci, které vlastně ty my musíme zdokonalit, musíme zdokonalit služby, musíme se zaměřit na personál, vyškolený personál v hotelích, restauracích a podobně, abychom nabízeli za víc peněz kvalitnější službu jako takovou.”

Konkrétní příklady podpory turistiky v Beskydech představil starosta Trojanovic Jiří Novotný.

Jiří Novotný (Naše Beskydy), starosta Trojanovic: “My jsme na pomezí Moravskoslezského a Zlínského kraje, takže spolupracujeme s oběma kraji. Naším cílem je revitalizovat Pustevny, revitalizovat a transformovat bývalý Důl Frenštát na lokalitu, která bude fungovat jak pro místní občany, tak pro turisty a vlastně na tom, aby všechno bylo propojené cyklostezkami a moderní mobilitou. Což sami jako obec neuděláme a proto spolupráce s kraji a se státem je pro nás naprosto klíčová.”
Jan Krkoška (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Vrátím se zpátky k těm číslům, ta jasně ukazují, že zahraniční turisté k nám v podstatě od té doby covidové přestali lítat. Naším cílem, kraje a CzechTourismu, je udělat veškerá opatření kampaně právě v zemích, které jsou nablízku, ať to jsou Poláci, Slováci, samozřejmě dneska už do toho zapadá i Ukrajina. Tady v těchto zemích opravdu jsme připraveni podpořit veletrhy, jsme připraveni podpořit marketingové aktivity, ať to jsou billboardy nebo to jsou polepené tramvaje v rámci příhraničí a toto by zpátky mohlo nastartovat ten zahraniční turismus jako takový. Je to také o tom, že se začalo lítat tady z Ostravy a začal se tvořit obchod, protože ten obchod byl také součástí toho cestovního ruchu. A to jsou ty podpůrné věci, které běží v rámci CzechTourismu a MSK. Co se týká nás tady, tak se budeme věnovat v tomto roce hodně gastronomii. Budeme rozšiřovat síť elektrokol, kterých máme už 48 a je to jediná taková velká krajská síť. Samozřejmě budeme vytvářet nové prvky, jako jsou plovoucí mola, která zase budou sloužit k relaxaci a odpočinek. No a máme úžasný projekt Pojez, který se zabývá jídlem a budeme chtít vlastně právě se Zlínským krajem a jižní Moravou dávat dohromady gastronomii, gastronomické zážitky, abychom ty jednotlivé kraje představovali u nás doma.”

K tématu

Další bodnutí vosou v Beskydech, žena byla v ohrožení života

4. srpna 2024 18:14 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Záchranáři a členové Horské služby Beskydy spěchali v neděli k těžké alergické reakci po bodnutí vosou v Beskydech. 59letá žena byla poté v ohrožení života a do nemocnice ji transportoval vrtulník. Záchranáři zároveň varují, aby alergici nosili u sebe potřebné léky.

Z Frýdku-Místku do Bašky se vybuduje nová cyklostezka

30. října 2023 15:43 | Frýdek-Místek | Jiří Cileček

Frýdek-Místek se dohodl s obcí Baška na výstavbě nové cyklostezky. Ta povede z Místku do Bašky podél řeky Ostravice. Vybudovat by se měla v příštím roce a z větší části ji zaplatí evropská dotace. Cílem je doplnit chybějící úseky na trase Ostrava – Beskydy.

Rekordní nárůst turistů v MSK ve třetím čtvrtletí roku, Beskydy opět na vrcholu

8. listopadu 2023 16:58 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Nové statistiky potvrzují významný nárůst počtu návštěvníků v Moravskoslezském kraji, zejména v průběhu třetího čtvrtletí letošního roku. Nejvýraznější trend návštěvnosti se odehrává v oblíbené turistické oblasti Beskydy. V průběhu třetího kvartálu roku 2023 se do kraje sjelo a v hromadných zařízeních ubytovalo rekordních 366 927 návštěvníků. Toto číslo představuje téměř 3% nárůst ve srovnání s předešlým rokem 2022. Co je však ještě důležitější, návštěvnost v letošním roce předčila výsledky z roku 2019, tedy z před-covidového období, o více než 10 %.

Na pomoc postiženým obcím přispívají také pořadatelé kulturních akcí v Bruntále

Do pomoci povodní postiženým obcím se zapojili také pořadatelé nejrůznějších kulturních akcí. Vybrané finance pak poskytli adresně vytipovaným institucím, většinou školám či školkám. Město Bruntál využilo k dobrovolné sbírce pomoci také Svatováclavský sváteční koncert.

Na obchvatu Třince po nehodě několika vozů hořelo osobní auto a převrátila se cisterna

Dnes 8:38, vydáno dnes 7:11 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Velké dopravní komplikace způsobila nehoda na obchvatu Třince v lokalitě u obce Hrádek, kde se časně ráno srazilo několik vozidel. Po dobu hašení, likvidace havarovaných vozů a vyšetřování bylo nutné dopravu z vytíženého tahu odklonit na objízdnou trasu.

Katarzyna Kozyra představuje v ostravském Domě umění výstavu plnou metafor a multimédií

Unikátní výstavou, na které je možno trávit dlouhý čas poslechem, prohlídkou i pozorováním je výstava polské umělkyně Katarzyny Kozyra. Je průřezem její tvorby za poslední 3 roky a ve třech částech představuje všechny oblasti výtvarného spektra umělkyně.

Požár v panelovém domě v Opavě, záchranáři bojovali o život popáleného muže

Včera 18:14 | Opava | Lukáš Zavadil

V neděli 6. října dopoledne zasahovaly složky integrovaného záchranného systému u požáru v panelovém bytě v Opavě. Třicetiletý muž se nadýchal horkých zplodin a utrpěl popáleniny, byl převezen do popáleninového centra FN Ostrava. Další osoby utrpěly lehčí zranění.

Růže pro hraběnku byly největší slavností v roce na zámku Kunín

Největší letošní akcí na zámku v Kuníně byly Růže pro hraběnku. Slavnost, která vzdávala hold nejznámější majitelce zámku, hraběnce Marii Walburze, zaplnila prostory zámku květinami a jejich vazbami. Mezi nimi samozřejmě dominovaly hraběnčiny milované růže.

Široká Niva akutně potřebuje most nebo alespoň lávku pro pěší přes řeku Opavu

Zcela nové zásadní problémy teď řeší obce na Bruntálsku. Záchrana lidí po povodni byla pouze prvním krokem. Bourají se domy a zachraňují ty, co mohou přežít zimu. K tomu je ale potřeba zajistit další život v obcích především obnovou cest, silnic a mostů přes povodní rozvodněné řeky.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Město po záplavách obnoví písečnou pláž na Karvinském moři

5. října 2024 16:48 | Karviná | Monika Danková | Karvinský expres

Hladina Karvinského moře se v době záplav zvedla natolik, že zaplavila i část písečné pláže, mobiliář i nová mola.

Malotřídní základní škola v Nové Vsi oslavila 150 let

Malotřídka v Nové Vsi si v tomto roce připomíná 150 let od svého založení. Škola na sobotu připravila kulturní program a lidé si mohli prohlédnou učebny, kroniky i plány připravované modernizace.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

5. října 2024 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

4. října 2024 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Vydáno 27. ledna 2023 8:41, Celý MS kraj, Libor Běčák

V závěru konference byli vyhlášeni vítězové tří cen.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000035394/kraj-chce-v-beskydech-podporovat-cyklistiku-gastronomii-a-delsi-pobyty-navstevniku