Zásilky, které se na ostravském letišti překládají z letadel, jsou několik let odbavovány v provizorních stanech, kde jsou například i rentgeny. Místo stanů teď bude postavena velká hala s moderní technologií.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “V loňském roce letiště skončilo po dlouhé době v černých číslech, takže halu si zaslouží a je vidět, že je vedeno dobře. Za to patří dík panu řediteli Radkovskému. Z vývoje, který dozorčí radě prezentuje, je vidět, že letiště má obrovskou budoucnost.”
Množství leteckého nákladu se v Mošnově postupně zvyšuje a nyní činí zhruba 15 tisíc tun ročně.
Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Leoše Janáčka: “V současné době pro nás cargo dělá asi 25 procent objemu a jsem přesvědčen, že s novou halou, s novým cargo terminálem jsme schopni zvýšit to množství odbaveného zboží, aby nám dělal zhruba 40 až 50 procent obratu společnosti. Bez carga bychom se určitě nebyli schopni dostat do černých čísel a vlastně i díky se poprvé po mnoha lety v historii letiště podařilo dostat do zisku.”
Na nákladní leteckou dopravu sází vedení kraje, které věří, že podpoří současné i nové výrobce.
Ivo Vondrák (NEZ), hejtman MSK: “Nákladní doprava se ukázala jako atraktivní a zajímavá a já jsem rád, že se k tomu přidala celá řada dalších investorů. To znamená, že jsme dneska na křižovatce tří módů dopravy - letecká, silniční a železniční. Domnívám se, že to bude velmi významný pól rozvoje celého Moravskoslezského kraje. Protože nejsou tady jenom sklady, nejsou tady jenom překladiště, ale jsou tady i výrobci a předpokládáme, že do budoucna tady budou další výrobci, kteří budou vyrábět věci z vysokou hodnotou.”
Vedle rozšiřující se nákladní nákladní dopravy letos na ostravském letišti přibudou i další osobní spoje.