V Ostravě dnes byla pokřtěna nová elektrická třívozová jednotka RegioPanter, která bude ještě tento měsíc spojovat Ostravu a Opavu. Slavnost se konala v rámci železničního veletrhu Rail Days.
Radek Podstawka, náměstek hejtmana MS kraje: „Železniční doprava je pro náš kraj nejen s ohledem na zlepšování životního prostředí velmi důležitá. Jízda vlakem je bezpečnější, pohodlnější a často i rychlejší, než je cestování autem. Pro její další zatraktivnění je rozhodně na místě zvyšovat kvalitu vlakových souprav. Nový RegioPanter našim cestujícím nabídne příjemné klimatizované prostředí s pohodlnými sedačkami, dostatečné prostory pro kočárky, vozíky nebo jízdní kola, ale také zásuvky pro nabíjení nebo Wi-Fi. Samozřejmostí je bezbariérovost a informační systém, který počítá i s přítomností cestujících, kteří mají špatný zrak nebo neslyší."
Martin Kupka, ministr dopravy ČR: „Třívozové Pantery jsou dalším příspěvkem do celkové obnovy vozového parku na české železnici. Naším cílem je dosáhnout postupně stavu, kdy cestujícího ani nenapadne vnímat moderní vlak jako něco mimořádného a nového, ale jako běžnou součást pohodlného, rychlého a spolehlivého cestování po železnici."
Představená souprava je první z celkové dodávky 60 kusů, které si objednaly České dráhy na regionální tratě po celé zemi.
Michal Krapinec, ředitel ČD: „Železniční doprava v Moravskoslezském kraji postupně prochází obměnou a modernizací, která zásadně zvyšuje komfort cestování v regionu. Nejnovější posilou jsou dvě nové třívozové elektrické jednotky RegioPanter, které pořízujeme s podporou operačního programu OPD2. Jezdit budou na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou- Svinovem a doplní do regionu již dodané moderní jednotky CityElefant a předchozí dvouvozové RegioPantery."
RegioPantery už v našem kraji jezdí, ale jejich další generace je samozřejmě výrazně vylepšená po všech stránkách.
Tomáš Ignačák, ředitel Škoda Group CZ/SK: „RegioPanter je naše vlajková loď a mám radost, že si získal u cestujících velikou oblibu. Tato generace sice navazuje na předchozí dodávané elektrické jednotky, které jsou už v provozu v mnoha krajích, ale tato se od svých předchůdců významně liší. Jedná se zejména o systémy nové generace, a to jak trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější, tak řídicí systém včetně ETCS a vlak splňuje nejvyšší současné požadavky na bezpečnost. Podvozky mají vylepšený chod a vlak je prostornější a pohodlnější."
Tyto vlakové soupravy jsou v z velké části vyráběny v dílnách škodovky v Ostravě, které ve třech závodech zaměstnávají 1400 lidí a hledají další.