Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ SI UDRŽUJE STABILNÍ NÁVŠTĚVNOST, ROSTE ZÁJEM O JESENÍKY
  • DO KARVINÉ SE PO OSMI LETECH VRÁTILA RODINNÁ HRA NÁSTRAHY VELKOMĚSTA
  • PO ZŘÍCENÍ ČÁSTI HOTELU ZÁMEČEK V ČELADNÉ HASIČI VYPROŠŤOVALI ZASYPANÉ HOSTY
  • KARVINSKÉ MOŘE ČEKÁ ÚKLID, DO AKCE SE MOHOU ZAPOJIT I NÁHODNÍ NÁVŠTĚVNÍCI
  • LEVHARTÍ SAMIČKY Z OSTRAVSKÉ ZOO SI ZAČÍNAJÍ UŽÍVAT VENKOVNÍ VÝBĚH
  • V BESKYDSKÉ OBCI ŘEKA LIDÉ ODMÍTAJÍ ZÁMĚR ROZŠÍŘIT TĚŽBU V KAMENOLOMU
  • KAŠNA NA MASARYKOVĚ NÁMĚSTÍ V KARVINÉ SE REKONSTRUUJE PO JEJÍM POŠKOZENÍ
  • RADNICE MORAVSKÉ OSTRAVY A PŘÍVOZU SE ZAPOJÍ DO OSTRAVSKÉ MUZEJNÍ NOCI
  • OSVOBOZENÍ STUDÉNKY PŘIPOMNĚL PIETNÍ AKT S VÝSTAVOU ŠKOL
  • KRAJ INVESTUJE DO PROMĚNY INTERNÁTU V OSTRAVĚ-ZÁBŘEHU
  • V OSTRAVĚ-PORUBĚ ZAČALO RAJONOVÉ ČIŠTĚNÍ KOMUNIKACÍ
  • MAŽORETKY VE STUDÉNCE SOUTĚŽILY O REPUBLIKOVÉ FINÁLE

Nejkratší stezka pro chodce a cyklisty je v Ostravě, měří jen 3 metry a je úplně zbytečná

Celý MS kraj |

Draze, zbytečně, ale rekord to je. Nejkratší vyhrazenou stezku mohou chodci a cyklisté využít přímo v centru Ostravy. Bohužel, zřízena byla zcela zbytečně, byť se její autoři a také schvalující policisté snaží její existenci jakkoli zdůvodnit.

Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas 0:00
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno

      Stezka pro chodce, na kterou s posvěcením dopravního značení mohou vjet i cyklisté, se nachází v sousedství OC Nová Karolina, tedy v samotném centru Ostravy. Její délka činí přesně 3 metry a kniha rekordů kratší úsek vyhrazený pro chodce a cyklisty v České republice skutečně nezná.

      Luboš Rafaj, agentura Dobrý den: “Kratší stezku naše databanka neeviduje.”

      Velmi zajímavá je historie rekordně krátké stezky. Zdá se, že tentokrát hlasitě zařehtal ostravský úřední šiml v erbu města. Místo, aby úředníci i policisté, kteří umístění dvou dopravních značek schválili, přiznali, že vytvořili paskvil s puncem nechtěného rekordu, vymýšlejí důvody, jak své rozhodnutí obhájit. Jako hlavním důvod přitom uvádějí samozřejmě bezpečnost. Mají totiž preventivně za to, že cyklista neumí na kolo nasednout, nebo z něj sesednout bezpečně jinde, než právě na chodníku. A právě proto tam vytvořili vyhrazený prostor pro nasedání a sesedání. Patrně jediný v zemi. 

      Vyjádření krajských dopravních policistů pro TV Polar tlumočila jejich mluvčí.

      Eva Michalíková, mluvčí Policie ČR MSK: “Opatření, které spočívá v umístění svislých dopravních značek, je z důvodu bezpečnosti, jelikož cyklisté nemají jinou možnost, jak se dostat k OC Nová Karolína. Tím, že zákon 361/2000Sb. v § 53 odst. 2 uvádí, že jiní účastníci provozu na pozemní komunikaci, než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, tak jim toto bylo v rámci místní úpravy umožněno. Uvedené opatření zaručuje situaci, kdy cyklista přijede po ulici 28. října (Frýdlantské mosty) a bezpečně sjede z komunikace do prostoru vymezeného svislou dopravní značkou a dále pak bezpečně přejde komunikaci po přechodu pro chodce – musí přejít, nemůže jet na kole, jelikož tam není přejezd pro cyklisty.”

      Značky tak podle policistů vytvořily na chodníku jakési depo, kde v oněch třech metrech může cyklista z kola seskočit, pak počkat na zelenou, aby mohl s kolem či koloběžkou přejít už jako chodec přes přechod.

      V návaznosti na toto vysvětlení se dá předpokládat, že v zájmu zvýšení bezpečnosti cyklistů budou po celé zemi vznikat další podobná místa, kde dopravní značení cyklisty vyvede na chodníky, aby nemuseli ze svých bicyklů seskakovat u kraje vozovky, kde si přece jen mohou pravou nohu opřít o vyvýšený obrubník. 

      Mnohem zajímavější však je policejní vysvětlení, jak si má cyklista počínat v opačném směru.

      Eva Michalíková, mluvčí Policie ČR MSK: “V případě, že osoba vede jízdní kolo od OC Karolína, přejde přes přechod pro chodce do vyznačeného prostoru svislými značkami, tak v tomto prostoru může nasednout na kolo, zde se může bezpečně přesvědčit, že směrem od 28. října nepřijíždí žádné vozidlo a může vjet na komunikaci a pokračovat po směru jízdy ulice Těžařská k ulici K Trojhalí. Je zapotřebí uvést, že daný prostor slouží jako bezpečný prostor pro cyklisty, kteří nemají jinou možnost napojení na ulici Těžařská.”

      Toto vysvětlení již přímo potvrzuje předpojatou policejní obavu z toho, že cyklisté neumí nasedat na svá kola. Aby tedy byla zajištěna jejich bezpečnost, vymysleli městští urbanisté a policisté dokonalý postup, při kterém se bezpečnost cyklistů rapidně zvyšuje. Přechod pro chodce samozřejmě překonají tak, že své kolo vedou vedle sebe. Na jeho konci však nezatočí vlevo, aby klasicky u obrubníku na bicykl nasedli a odjeli. Naopak, bezpečnější je pro ně podle expertů odbočit vpravo do vyhrazeného prostoru mezi dvě dopravní značky, tam své kolo otočit, následně ideálně po nasazení ochranné přilby, rutinním zkontrolování činnosti obou brzd, pohledovou kontrolou čistoty odrazek a doporučeným přidržením za libovolnou značku nasednout na kolo, a zejména pak s nutným opatrným ohlédnutím za sebe, zda nepřijíždí zezadu auto, se rozjet z chodníku do vozovky a dále pokračovat po Těžařské ulici.

      Nejkratší pěší a cyklistická stezka se nachází na území obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Jejím autorem má být cyklokoordinátor, který by měl mít nejlepší přehled o potřebách cyklistů ve velkoměstě.

      Barbora Lupečková, mluvčí městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz: “Svislé značení je na chodníku a je naše. Souvisí s ním i vodorovné na vozovce, které je ve správě OKas. Jde o to, že cyklista jedoucí v cyklopruhu na 28.října z Frýdlantských mostů sjíždí rampou na Těžařskou. Vodorovná šipka na vozovce ho směřuje na chodník do prostoru mezi značkami, kde má sesednout a jít dál pěšky přes přechod do pěší zóny na Nové Karolině. Vzniklo to v roce 2022, navrhovali a realizovali to OKas na popud cyklokoordinátora MAPPA. Dopravní inspektorát značení odsouhlasil a je to řádně povoleno SSÚ. V době vzniku cyklopruhu na ulici 28.říjnu až do Poruby, nikdo bohužel lepší řešení nevymyslel.”

      Své vysvětlení k důvodům zřízení třímetrového úseku pro cyklisty podal i autor opatření. 

      Josef Laža, dopravní inženýr, Městský ateliér prostorového plánování a architektury: "Protože šířkové poměry vozovky ani chodníku ul. Těžařská neumožňovaly vyvést cyklistu do přidruženého prostoru dříve, bylo navrženo, že cyklista pojede až k přechodu pro chodce, kde mu bude umožněno legálně vyjet na chodník. Z něj pak dále bude moci přejet do pěší zóny po nově vyznačených světelně řízených sdružených přechodech pro chodce a přejezdech pro cyklisty vč. společné stezky uprostřed. Křížení ul. Těžařská vyžadovalo vedle doplnění dopravního značení nákladnější změnu signálního plánu světelné signalizace a výměnu návěstidel. Bohužel vzhledem k různým okolnostem k dotažení tohoto opatření již nedošlo a změna je aktuálně uvedena jako jedno z opatření v připravovaném Akčním plánu ke Koncepci cyklistické dopravy v Ostravě."

      Třímetrový úsek byl tedy původně zřízen proto, aby v něm mohl cyklista po sjetí ze silnice vyčkat na zelenou pro přejetí vozovky. Protože jsou semafory drahé, musí z kola seskočit a přechod přejít pěšky, aby na druhé straně mohl pokračovat v jízdě. 

      Autoři rovněž argumentují silničním zákonem, který zakazuje řidiči, a tedy i cyklistovi, zastavit na přechodu pro chodce a také před ním ve vzdálenosti kratší než 5 metrů. Úředníci si v tomto případě vykládají zákon skutečně velmi striktně. Přestože by cyklista skutečně neměl zastavit zakázané vzdálenosti, může tak učinit bez potíží u obrubníku i oněch 5 metrů před přechodem, nebo těsně za ním a ve chvíli, kdy z kola sesedne, již není řidičem, ale chodcem. Je však možné, že město Ostrava bude bezpečné třímetrové prostory pro cyklisty vytvářet před každým přechodem pro chodce a přejezdy pro cyklisty a tím by se chvályhodně zasadilo o bezpečnější cyklodopravu. Dá se předpokládat, že by si na taková místa cyklisté časem zvykli. 

      Ať je však důvod zřízení jakýkoli, Ostrava má ve svém rejstříku další rekord, který se jiným obcím a městům bude jen těžko překonávat.

      Nahlásit chybu


      K tématu

      Cimbalistka z novojičínské Základní umělecké školy má světové zlato a účast v rekordu

      Žákyně novojičínské základní umělecké školy, Johana Demlová, se 10 let věnuje hře na cimbál. Za sebou má úspěchy na celostátní i mezinárodní úrovni. Teď v květnu zazářila na soutěži v Číně a stala se součástí zápisu do Guinessovy knihy rekordů.

      Ostravu znovu rozezněly Beats for Love, desátý ročník přinesl návštěvnický rekord

      8. července 2024 17:30 | Ostrava-město | Michal Slonina | Regionální zprávy POLAR

      David Guetta, Eric Prydz, Boris Brejcha – to jsou jen tři jména z nabitého programu letošního ročníku Beats for Love, který po roce znovu rozezněl Ostravu. Festival nabídl více než 500 hudebních vystoupení na osmnácti scénách a návštěvnost byla enormní.

      Cimbalistka přivezla z Číny Zlaté pásmo, podílela se na zápisu do Guinnessovy knihy rekordů

      Žákyně novojičínské základní umělecké školy, Johana Demlová, se 10 let věnuje hře na cimbál. Za sebou má úspěchy na celostátní i mezinárodní úrovni. Teď v květnu zazářila na soutěži v Číně a stala se součástí zápisu do Guinessovy knihy rekordů.


      Studenti karvinských středních škol si prošli Důl ČSA, pro který plánovali budoucí zužitkování

      Karviná i letos pokračuje ve spolupráci s Českým vysokým učením technickým v Praze v rámci mezinárodního konsorcia projektu ARV pro energetiku a udržitelnost. Do projektu je aktivně zapojena i karvinská mládež, která se v rámci něj přišla podívat do dolu ČSA, aby se dozvěděla něco o jeho minulosti i současnosti.

      Moravskoslezský kraj si udržuje stabilní návštěvnost, roste zájem o Jeseníky

      Včera 17:20 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Návštěvnost Moravskoslezského kraje v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává na obdobné úrovni jako loni. Díky voucherovému programu vzrostl zájem především o oblast Jeseníků. Kraj proto plánuje druhé kolo této podpory.

      Budoucí zdravotníci skládají zkoušky v prostředí třinecké nemocnice

      Včera 16:59 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      V prostorách Nemocnice Třinec právě probíhají praktické maturitní zkoušky studentů zdravotnických škol, které představují významný krok na jejich cestě k budoucímu povolání. Tyto zkoušky jsou nejen ověřením odborných znalostí a dovedností, ale také momentem, kdy mladí lidé poprvé naplno vnímají odpovědnost, kterou zdravotnické povolání přináší.

      Karvinské moře čeká jarní úklid, do akce se mohou zapojit i náhodní návštěvníci

      Včera 17:08 | Karviná | Libor Běčák

      Rekreační areál Karvinské moře projde v sobotu 17. května od 10 do 13 hodin důkladným jarním úklidem. Do dobrovolnické akce, kterou připravil magistrát města Karviná, se může zapojit každý návštěvník.

      Hasiči v noci vyprošťovali sutinami zasypané hosty zříceného hotelu v Čeladné

      Včera 6:32 | Čeladná | Libor Běčák

      Dva lidi, které zavalily sutiny, vyprostili hasiči ze zborcených vnitřních prostor hotelů v Čeladné. Další hosty uvězněné ve vyšším patře evakuovali po žebříku.

      Policejní video zachytilo ženu slézající po bleskosvodu z hořícího bytu, z domu byl zachráněn i vozíčkář

      Včera 13:57 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Policie aktualizovala informace týkající se čtvrtečního požáru bytu v domě na ostravském sídlišti Dubina. Krátce po poledni tam došlo v panelovém domě v ulici Milana Fialy k požáru, který si vyžádal zásah policie, hasičů i záchranářů. Díky rychlé reakci policistů se podařilo evakuovat zhruba čtyři desítky obyvatel, zachránit muže na vozíku i ženu prchající z okna.

      Policisté hledají svědky nehody ve Frýdku-Místku, sražený chlapec z místa odešel

      Včera 17:12 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Dopravní policisté z Frýdku-Místku prověřují okolnosti nehody, k níž došlo 25. dubna ráno na ulici Frýdlantská. Osobní vůz srazil chlapce na přechodu pro chodce. Ten z místa nehody odešel a zatím se nepodařilo zjistit jeho totožnost.

      Dobrovolní hasiči z Frýdku vyhráli krajskou soutěž ve vyprošťování

      Dobrovolní hasiči z Frýdku vyhráli krajské kolo soutěže ve vyprošťování u dopravních nehod. Soutěž prověřila celkem 17 týmů profesionálních i dobrovolných jednotek, které se utkaly v simulacích reálných scénářů nehod. Frýdecký tým předvedl nejlepší výkon právě mezi dobrovolnými jednotkami.

      Školáci soutěžili v netradičních disciplínách o finále Wolframu ve vojenském prostoru Libavá

      8. května 2025 11:27 | Havířov | Libor Běčák

      V Havířově a Opavě odstartoval 8. ročník branně vědomostní soutěže Wolfram pro základní a střední školy Moravskoslezského kraje. Letos se do ní zapojilo rekordních 152 škol. Vítězové oblastních kol postoupí do zářijového finále ve vojenském prostoru Libavá.

      Konala se soutěž, která angličtinou baví a stmeluje

      Soutěž, během které se mají děti angličtinou bavit, a ne stresovat, pořádala Základní škola Butovická. Znalosti jazyka v ní formou her a kvízů prověřily děti z deseti škol ze Studénky a okolí.

      Moravskoslezský kraj si udržuje stabilní návštěvnost, roste zájem o Jeseníky

      Včera 17:20 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Návštěvnost Moravskoslezského kraje v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává na obdobné úrovni jako loni. Díky voucherovému programu vzrostl zájem především o oblast Jeseníků. Kraj proto plánuje druhé kolo této podpory.

      Podzimní volby přinesou střet tradičních stran s novými výzvami, Češi v zahraničí poprvé volí korespondenčně

      Včera 13:46 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Podzimní parlamentní volby slibují střet tradičních politických stran s novými výzvami i aktéry. Poprvé v historii budou moci čeští občané žijící v zahraničí volit korespondenčně. Nálada ve společnosti naznačuje, že půjde o klíčové volby v době proměnlivé domácí i evropské politiky.

      Výtvarný ateliér mladých umělců vystavuje na venkovních výstavních panelech u náměstí

      Včera 12:31 | Celý MS kraj | Karel Soukop

      Jedinečnou originální výstavu mají možnost vidět návštěvníci centra města. Výtvarný ateliér při SVČ sdružuje mladé zájemce o výtvarné umění i originální tvorbu. Nyní poprvé se mladí umělci rozhodli prezentovat svá díla na veřejnosti.

      Levhartí samičky z ostravské zoo si začínají užívat venkovní výběh

      Včera 12:16 | Celý MS kraj | Libor Běčák

      Dvě samičky levharta cejlonského narozené loni v listopadu se po půl roce vydávají poprvé ven. Návštěvníci Zoo Ostrava je tak mohou vídat ve venkovním výběhu.

      Kraj investuje do proměny internátu v Ostravě - Zábřehu

      8. května 2025 18:15 | Celý MS kraj | Tomáš Tikal | Moravskoslezský expres

      V roce 2020 ukončil svou činnost internát Střední školy stavební a dřevozpracující v Ostravě. MS kraj se proto rozhodl prostory v Zábřehu zrekonstruovat a využít jinak – jako zázemí pro záchranáře a Správu silnic.

      Rodinné firmy jsou základem podnikání v republice i MS kraji

      8. května 2025 18:11 | Celý MS kraj | Tomáš Tikal | Moravskoslezský expres

      Platforma Family Business Week vznikla na podporu rodinného podnikání. Pořádá mimo jiné setkání s názvem FBW regiony, to letošní, desáté, se konalo v Čeladné.

      Nejkratší stezka pro chodce a cyklisty je v Ostravě, měří jen 3 metry a je úplně zbytečná
      Vydáno 12. května 2024 15:56, Celý MS kraj, Libor Běčák
      Draze, zbytečně, ale rekord to je. Nejkratší vyhrazenou stezku mohou chodci a cyklisté využít přímo v centru Ostravy. Bohužel, zřízena byla zcela zbytečně, byť se její autoři a také schvalující policisté snaží její existenci jakkoli zdůvodnit.

      Stezka pro chodce, na kterou s posvěcením dopravního značení mohou vjet i cyklisté, se nachází v sousedství OC Nová Karolina, tedy v samotném centru Ostravy. Její délka činí přesně 3 metry a kniha rekordů kratší úsek vyhrazený pro chodce a cyklisty v České republice skutečně nezná.

      Luboš Rafaj, agentura Dobrý den: “Kratší stezku naše databanka neeviduje.”

      Velmi zajímavá je historie rekordně krátké stezky. Zdá se, že tentokrát hlasitě zařehtal ostravský úřední šiml v erbu města. Místo, aby úředníci i policisté, kteří umístění dvou dopravních značek schválili, přiznali, že vytvořili paskvil s puncem nechtěného rekordu, vymýšlejí důvody, jak své rozhodnutí obhájit. Jako hlavním důvod přitom uvádějí samozřejmě bezpečnost. Mají totiž preventivně za to, že cyklista neumí na kolo nasednout, nebo z něj sesednout bezpečně jinde, než právě na chodníku. A právě proto tam vytvořili vyhrazený prostor pro nasedání a sesedání. Patrně jediný v zemi. 

      Vyjádření krajských dopravních policistů pro TV Polar tlumočila jejich mluvčí.

      Eva Michalíková, mluvčí Policie ČR MSK: “Opatření, které spočívá v umístění svislých dopravních značek, je z důvodu bezpečnosti, jelikož cyklisté nemají jinou možnost, jak se dostat k OC Nová Karolína. Tím, že zákon 361/2000Sb. v § 53 odst. 2 uvádí, že jiní účastníci provozu na pozemní komunikaci, než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, tak jim toto bylo v rámci místní úpravy umožněno. Uvedené opatření zaručuje situaci, kdy cyklista přijede po ulici 28. října (Frýdlantské mosty) a bezpečně sjede z komunikace do prostoru vymezeného svislou dopravní značkou a dále pak bezpečně přejde komunikaci po přechodu pro chodce – musí přejít, nemůže jet na kole, jelikož tam není přejezd pro cyklisty.”

      Značky tak podle policistů vytvořily na chodníku jakési depo, kde v oněch třech metrech může cyklista z kola seskočit, pak počkat na zelenou, aby mohl s kolem či koloběžkou přejít už jako chodec přes přechod.

      V návaznosti na toto vysvětlení se dá předpokládat, že v zájmu zvýšení bezpečnosti cyklistů budou po celé zemi vznikat další podobná místa, kde dopravní značení cyklisty vyvede na chodníky, aby nemuseli ze svých bicyklů seskakovat u kraje vozovky, kde si přece jen mohou pravou nohu opřít o vyvýšený obrubník. 

      Mnohem zajímavější však je policejní vysvětlení, jak si má cyklista počínat v opačném směru.

      Eva Michalíková, mluvčí Policie ČR MSK: “V případě, že osoba vede jízdní kolo od OC Karolína, přejde přes přechod pro chodce do vyznačeného prostoru svislými značkami, tak v tomto prostoru může nasednout na kolo, zde se může bezpečně přesvědčit, že směrem od 28. října nepřijíždí žádné vozidlo a může vjet na komunikaci a pokračovat po směru jízdy ulice Těžařská k ulici K Trojhalí. Je zapotřebí uvést, že daný prostor slouží jako bezpečný prostor pro cyklisty, kteří nemají jinou možnost napojení na ulici Těžařská.”

      Toto vysvětlení již přímo potvrzuje předpojatou policejní obavu z toho, že cyklisté neumí nasedat na svá kola. Aby tedy byla zajištěna jejich bezpečnost, vymysleli městští urbanisté a policisté dokonalý postup, při kterém se bezpečnost cyklistů rapidně zvyšuje. Přechod pro chodce samozřejmě překonají tak, že své kolo vedou vedle sebe. Na jeho konci však nezatočí vlevo, aby klasicky u obrubníku na bicykl nasedli a odjeli. Naopak, bezpečnější je pro ně podle expertů odbočit vpravo do vyhrazeného prostoru mezi dvě dopravní značky, tam své kolo otočit, následně ideálně po nasazení ochranné přilby, rutinním zkontrolování činnosti obou brzd, pohledovou kontrolou čistoty odrazek a doporučeným přidržením za libovolnou značku nasednout na kolo, a zejména pak s nutným opatrným ohlédnutím za sebe, zda nepřijíždí zezadu auto, se rozjet z chodníku do vozovky a dále pokračovat po Těžařské ulici.

      Nejkratší pěší a cyklistická stezka se nachází na území obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Jejím autorem má být cyklokoordinátor, který by měl mít nejlepší přehled o potřebách cyklistů ve velkoměstě.

      Barbora Lupečková, mluvčí městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz: “Svislé značení je na chodníku a je naše. Souvisí s ním i vodorovné na vozovce, které je ve správě OKas. Jde o to, že cyklista jedoucí v cyklopruhu na 28.října z Frýdlantských mostů sjíždí rampou na Těžařskou. Vodorovná šipka na vozovce ho směřuje na chodník do prostoru mezi značkami, kde má sesednout a jít dál pěšky přes přechod do pěší zóny na Nové Karolině. Vzniklo to v roce 2022, navrhovali a realizovali to OKas na popud cyklokoordinátora MAPPA. Dopravní inspektorát značení odsouhlasil a je to řádně povoleno SSÚ. V době vzniku cyklopruhu na ulici 28.říjnu až do Poruby, nikdo bohužel lepší řešení nevymyslel.”

      Své vysvětlení k důvodům zřízení třímetrového úseku pro cyklisty podal i autor opatření. 

      Josef Laža, dopravní inženýr, Městský ateliér prostorového plánování a architektury: "Protože šířkové poměry vozovky ani chodníku ul. Těžařská neumožňovaly vyvést cyklistu do přidruženého prostoru dříve, bylo navrženo, že cyklista pojede až k přechodu pro chodce, kde mu bude umožněno legálně vyjet na chodník. Z něj pak dále bude moci přejet do pěší zóny po nově vyznačených světelně řízených sdružených přechodech pro chodce a přejezdech pro cyklisty vč. společné stezky uprostřed. Křížení ul. Těžařská vyžadovalo vedle doplnění dopravního značení nákladnější změnu signálního plánu světelné signalizace a výměnu návěstidel. Bohužel vzhledem k různým okolnostem k dotažení tohoto opatření již nedošlo a změna je aktuálně uvedena jako jedno z opatření v připravovaném Akčním plánu ke Koncepci cyklistické dopravy v Ostravě."

      Třímetrový úsek byl tedy původně zřízen proto, aby v něm mohl cyklista po sjetí ze silnice vyčkat na zelenou pro přejetí vozovky. Protože jsou semafory drahé, musí z kola seskočit a přechod přejít pěšky, aby na druhé straně mohl pokračovat v jízdě. 

      Autoři rovněž argumentují silničním zákonem, který zakazuje řidiči, a tedy i cyklistovi, zastavit na přechodu pro chodce a také před ním ve vzdálenosti kratší než 5 metrů. Úředníci si v tomto případě vykládají zákon skutečně velmi striktně. Přestože by cyklista skutečně neměl zastavit zakázané vzdálenosti, může tak učinit bez potíží u obrubníku i oněch 5 metrů před přechodem, nebo těsně za ním a ve chvíli, kdy z kola sesedne, již není řidičem, ale chodcem. Je však možné, že město Ostrava bude bezpečné třímetrové prostory pro cyklisty vytvářet před každým přechodem pro chodce a přejezdy pro cyklisty a tím by se chvályhodně zasadilo o bezpečnější cyklodopravu. Dá se předpokládat, že by si na taková místa cyklisté časem zvykli. 

      Ať je však důvod zřízení jakýkoli, Ostrava má ve svém rejstříku další rekord, který se jiným obcím a městům bude jen těžko překonávat.

      Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000043010/nejkratsi-stezka-pro-chodce-a-cyklisty-je-v-ostrave-meri-jen-3-metry-a-je-uplne-zbytecna