Důl ČSM ve Stonavě má dvě šachty, kterými se těží uhlí z podzemí na povrch. Motor jedné z těchto věží musel projít opravou, aby vydržel ještě minimálně dva roky v provozu.
Ivan Kotula, vedoucí provozu elektrifikace OKD: "Tento těžní motor je v provozu od své výroby v roce 1972. Má odtěženo zhruba 200 tisíc provozních hodin a bohužel s postupujícím časem se jeho izolační stav měnil k horšímu a nemůžeme si dovolit riskovat poslední dva roky těžby, abychom vypadli a neměli čím těžit uhlí z dolu."
Jeřábník a jeho kolegové museli postupovat opatrně, aby opravený motor v úzkém prostoru nepoškodili.
Ivan Kotula, vedoucí provozu elektrifikace OKD: "Motor se přivezl ráno ze servisu Hansen z Ostravy-Radvanic. Jeřábem se vytáhl do výšky cca 60 metrů a teď se usadil do spodní poloviny statoru."
Vlastimil Drobisz, OKD, technik: “Při té manipulaci s těžkými břemeny jsme museli postupovat opatrně, dávat pozor, aby se někde neťuklo s tím motorem, protože kdyby se poškodilo to vinutí, tak by se musel opravovat znovu. Takže opravdu ta manipulace byla složitá do těch 60 metrů.”
Po dokončení opravy motoru bude šachta opět těžit uhlí na plný výkon.
Ivan Kotula, vedoucí provozu elektrifikace OKD: "Uhlí dopravujeme z dolu pomocí skipového zařízení, které se skládá ze dvou těžních motorů o výkonu 1800 kW. A principem je, že jezdí dvě nádoby s tím, že jedna těží nahoru 20 tun a druhá jede dolů prázdná. Ta plná se nahoře vysype, zatímco ta prázdná se mezitím dole naplní uhlím.”
Modernizace motoru těžní věže přišla na 10 milionů korun.