Migrace dat ze starého registru do nového neproběhla v pořádku Systém je sice funkční, ale má mnoho nedostatků, které je třeba urychleně řešit. Úředníci mají stále problém s dohledáním aktuálních informací. V Evidenci u jednoho vozidla chyb může být dokonce několik.
Jana Michaličková, vedoucí oddělení dopravněsprávního MMK: "Ty chyby jsou nejčastěji u špatného data u vydání registračních značek, nebo technického průkazu, nebo úplně chybí tovární značka vozidla."
Úřednice to zdržuje a vyřizování tak trvá mnohem déle. Kromě toho jsou v systému chyby, které opravit samy nedokážou. Nikdy také nemají ani klienti jistotu, že žádost bude vyřízena.
Irena Martikánová, oddělení dopravněsprávní MMK: "Stalo se, že přišla paní, která chtěla přehlásit vozidlo na nového majitele, bohužel toto nešlo provést, protože došlo k hlášení, že tam je duplicita velkého technického průkazu. Nešlo to opravit, muselo se to řešit formou dotazu na helpdesk."
Tomáš Neřold, mluvčí ministerstva dopravy: "31. 3. končí smlouva dodavatele IT služeb na Ministerstvu dopravy, který zajišťuje i ten registr a my chceme právě už potom od těch nových dodavatelů, aby to fungovalo lépe."
Jestli to po změně dodavatele bude opravdu fungovat lépe, na to si budeme muset počkat, do té doby nezbude úřednicím nic jiného než trpělivě opravovat chyby v systému ručně.