Projekt Informatorium školy mateřské se rozběhl před třemi léty a zaměřil se na posílení diagnostických a pedagogických dovedností učitelů Mateřských škol.
Eva Mokrošová, manažerka projektu Informatorium školy mateřské: "Bylo nabídnuto učitelkám 114 vzdělávacích aktivit, kterých se zúčastnilo asi 2500 a byly semináře povinné za ty peníze, ale i nadstavbové."
V rámci projektu se učitelé zdokonalovali v individuálním přístupu a učili se tzv. osobnostní pedagogiku.
Juliana Gardošová, ředitelka MŠ Beruška, Frýdek-Místek: "Rozvíjí osobnostně každé dítě. Každé dítě se najde v tom, jestli je flegmatik, nebo cholerik, nebo jestli je to dítě, které je samostatné, nebo méně samostatné. Najde si své uplatnění v tom prostoru mezi dětma."
Mimo jiné měli učitelé za úkol pořizovat vlastní videozáznam z výuky, díky kterému mohli zpětně projít sebehodnocením.
Eva Mokrošová, manažerka projektu Informatorium školy mateřské: "Na základě té několika sekundové komunikace mohu rozebírat kroky, které jsem udělala, které jsem udělala správně, které jsem udělala nesprávně, které dítě jsem opomenula, to tam všechno je pěkně vidět."
Do projektu za deset milionů korun se zúčastnilo 105 mateřských škol ze čtyř krajů republiky. Největší zastoupení měl právě MS kraj, kde se zapojilo 37 mateřinek.