Stavba silnice I/11 je v plném proudu a dokončena by měla být v srpnu 2015, termín se ale ještě může posunout.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Datum se může změnit tím, že budou výběrová řízení, že se budou soutěžit dodavatelé jednotlivých úseků, takže tam ten problém můžeme vidět, nicméně na projektových dokumentacích se úspěšně pracuje a na některé části už jsou vydána stavební povolení."
Práce na výstavbě značně komplikují dopravu, největší problémy mají řidiči na západním úseku, kde není možno zajistit adekvátní objízdnou trasu, a řidiči zkrátka musí projet přes město Třinec.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Počítá se s tím, že je to tam skutečně na semafor. Vždycky je pojízdný jeden pruh tak, ať máme alespoň nějakým omezeným způsobem tu dopravu přes město zajištěnu. Ale bohužel skutečně víme, že ta doprava má mnohem větší intenzitu, takže se snažíme najít objízdné trasy."
Dopravní komplikace jsou také v části směrem z Ostravy na Opavu, kde probíhá výstavba úseku Mokré Lazce, tam musí být řidiči tolerantní už několik let.
Pavla Brady (SZ), 1. náměstkyně primátora Opavy: "Domnívám se, že většina lidí v této části kraje chce především, aby ta silnice byla dostavěna. Pokud se staví, dokáží být tolerantní. Horší by bylo, kdyby ta stavba stála."
Kraj má letos na správu všech silnic vyčleněno 550 milionů korun, stejně jako loni. Dalších 170 milionů pak použije na opravy největších výtluků a děr, které na vozovkách způsobila zima. O osm milionů více se letos investuje do častějšího čištění silnic v kraji.