Velký provoz na cestách o prázdninách sebou přináší i zvýšený počet dopravních nehod. V případě, že škoda nepřesáhne 100 tisíc korun, policii k nehodě volat nemusíte, stačí vyplnit formulář o záznamu dopravní nehody a ten předat pojišťovně. Toho využil i pan Sarkisjan ze Stonavy.
Vahe Sarkisjan, řidič poškozeného vozidla: "Předjelo mě auto, uletěl kamínek a rozbil mi sklo. Vzali jsme si na sebe kontakt, oba jsme s tím souhlasili, tak jsme volali na pojišťovnu. Poslali nám papír, sepsali jsme to oba a poslali jim to zpátky."
Pan Sarkisjan nechal přední sklo vyměnit v autorizovaném servise a čekal na pojistné plnění. Nyní dostal od pojišťovny vyjádření, že škodní událost byla odložena bez náhrady. Nelze prý bezpochyby stanovit, že sklo bylo rozbito kamínkem. Oba účastníci pouze vychází z domnělé představy, že se takto stalo, jelikož viděli až následek, a to rozbité sklo.
Marcela Gregorová, pracovnice pojišťovací společnosti: "V souvislosti s uplatněným nárokem na náhradu škody musí být jednoznačně prokázáno, že škoda byla vyvolána zvláštní povahou konkrétního pojištěného vozidla. Souvislost mezi příčinnou, průběhem a mezi následky škody a provozem pojištěného vozidla, musí být jednoznačně a bezpečně prokázána."
Tato skutečnost je uvedena v zákoně 168 z roku 1999 sbírky o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla a řídit by se jí měly všechny pojišťovny. Panu Sarkisjanovi tedy nezbyde zřejmě nic jiného, než nové čelní sklo uhradit ze svého a jak sám tvrdí, příště i k banální nehodě bude volat policii.