Takto může návštěvu nemocnice vnímat hluchý pacient. Komunikace s personálem je často mnohem složitější, než si zdravý člověk dokáže představit.
Jakub Syrovátka, lékař oddělení ORL Nemocnice Nový Jičín: “Pacienti často ani nedokážou vysvětlit své problémy se svým zdravím a podobně. Myslím, že třeba u nás v ambulanci takový problém až tak nemají, protože my jsme zvyklí mluvit nahlas a do obličeje. Pacienti jsou u nás spokojeni, ale často popisují, že v jiných ambulancích ten problém je.”
Neslyšícím teď pomůže jednoduchý tablet s webkamerou, který je spojí s online tlumočníkem.
online tlumočnice: “Já budu tlumočit, budu překládat to, co ten neslyšící pacient sděluje lékaři. A lékař to, co bude odpovídat, tak to budu tlumočit do znakového jazyka tomu neslyšícímu pacientovi nebo klientovi”.
Marie Jurošková, hlavní sestra, Nemocnice Nový Jičín: “Tlumočníků je celkem osm, kteří se střídají v nepřetržitém provozu 24 hodin denně. Můžeme se s nimi kdykoliv spojit.”
Problémy se sluchem jsou v populaci časté. S vadou se narodí jedno dítě ze sta, hluché asi jedno z tisíce. Velké problémy mají hlavně starší lidé. Novojičínská nemocnice získala díky této službě statut Bezbariérové nemocnice pro neslyšící.