Všechna celosvětová média informují už několik dní o situaci na Bali. Kvůli výbuchu sopky Rinjani byly všechny lety zrušeny. Stovky turistů tak zůstalo uvězněných v Indonésii. Mezi nimi i Češi ze severní Moravy.
Michal Rzeszut, turista: „Původně jsme se měli vrátit v úterý, ale kvůli výbuchu sopky na ostrově Lombok jsme tady museli zůstat.“
Sopka Rinjani je druhým největším vulkánem v Indonésii. Nebezpečný sopečný popel chrlí do atmosféry od 1. listopadu.
Michal Rzeszut, turista: „Zmatek byl hlavně na letišti, když jsme nevěděli, kde vlastně budeme spát a co bude dál“
V takovýchto případech je cestovní kancelář povinna se o klienta postarat, nikoli hradit další náklady s tímto spojené.
Jan Papež, mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR: „Samozřejmě na to neexistuje žádné pojištění. Všechny pojišťovny se Vám v případě „vyšší moci“ vyváží z jakéhokoli plnění. Klienti cestovních kanceláří mají aspoň tu výhodu, že se o ně CK postará.“
Michal Rzeszut, turista: „Nám naštěstí jídlo i ubytování hradila letecká společnost. Měli jsme zajištěné jídlo i ubytování každý den. Každý den jsme se museli ráno sbalit a čekali jsme, jestli bude povolený odlet.“
Nakonec se turisté dočkali. Po třech dnech nejistoty v pátek ráno odletěli zpět do České republiky.