Recesisté z Čenda spolku z Bašky-Hodoňovic přichází slavit za místními z Kunčiček u Bašky a z Bašky. Nikdo z nich neskrývá radost z nově otevřeného mostu. Ten původní totiž zničila loňská povodeň, a proto, když člověk chtěl autem z Kunčiček do Bašky například k doktorovi, najel si dvaadvacet kilometrů přes Frýdlant, nebo si „užil" nejeden frýdecko-místecký semafor.
Irena Babicová (KSČM), starostka Bašky: "Postihlo to všechny obyvatele Bašky, zejména ale Kunčičky u Bašky a Hodoňovice, protože vlastně byli absencí mostu odříznutí od veškerých služeb, které jsou na straně Bašky, tedy zdravotní služby, pošta, obecní úřad, lékárna. Takže měli ty podmínky ztížené. Jediné možné objížďky byly přes Frýdlant nad Ostravicí a přes Frýdek-Místek. Takže to je každá zajížďka deset kilometrů. Lávka sice vyřešila problém občanům, kteří byli schopni dojít do té Bašky, jinak občané měli zvýšené náklady za ten benzín. Což se týká i obce, která zajišťuje dopravní obslužnost pro celý katastr."
Anketa: "My jsme se autem nedostali na druhou stranu. A potom děcka, ony jsou z Místku, se sem neměly jak dostat. Ještěže je tady ta lávka. Ale tady už to kdysi vzalo most, takže už to známe - ty velké vody." "Je to moc fajn, že se ten most konečně otvírá."
V obci žije kolem 3500 lidí, z toho třicítku tvoří žáci prvního až pátého stupně místní základní školy. Most, nebo-li úlevu pro všechny, nechalo vybudovat vedení Moravskoslezského kraje.
Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman MS kraje: "Já jsem nesmírně rád, že MS kraj bezprostředně zareagoval, po povodni, a zahájil rekonstrukci tohoto mostu, který byl ukončen o několik měsíců dřív, a to tak, aby děti mohly jít do školy. A za to je třeba poděkovat dodavatelské firmě a také kolektivu pracovníků Moravskoslezského kraje, kteří se podíleli na přípravě této akce. Já jsem nesmírně rád především proto, že ze začátku byly ta situace dosti excitovaná ze strany občanů, kteří museli po dobu jednoho roku objíždět asi osm kilometrů, za což bych se jim chtěl omluvit. Nicméně si myslím, že jim ten most vynahradí to "utrpení", které měli s tou objízdnou trasou."
Původní most z roku 1961 zničila rozvodněná Ostravice. Podobný konec prý ten nový, který má kolem 93 metrů, nečeká.
Michal Štefl, realizátor stavby: "Je to stavěné na 500tiletou vodu, takže si myslím, že to určitě vydrží. Tenhle most je zajímavý tím, že je dvojpólový. Tzn. snaží se mít co nejméně pilířů, které by mohla budoucí povodeň nějakým způsobem napadnout. Takže to je jeho základní výhoda. A myslím si, že když se na ten most podíváte zespodu, i když si myslím, že je nahoře hezčí, tak zespodu je zajímavý tím, že jediný pilíř stojí mimo koryto řeky. Takže si myslím, že ani v té povodňové situaci nebude komplikovat ten průtok. To je jeho základní výhoda. Navíc projektant navrhl docela hezkou konstrukci, na které se mohly podílet i další firmy z regionu. Současná nosnost je odpovídající třetímu tisíciletí, takže tady mohou jezdit náklady stejné jako na dálnici."
Celkové náklady se vyšplhaly na zhruba 92 milionů korun. Z toho přibližně 46 milionů šlo z Ministerstva pro místní rozvoj, nemalé procento pokryla pojišťovna. Z rozpočtu kraje tak šlo kolem 600 tisíc korun.