8. osmý 2008. Jedna z největších železničních tragédií v historii Česka. 17. září 2013, druhý den soudního líčení, po dvou letech od jeho přerušení.
Obhájci deseti obžalovaných stále tvrdí, že posudek obsahuje mnoho pochybení.
Josef Zubek, zmocněnec firmy Eurovia: "Od samého začátku je ten znalecký posudek, lidově řečeno na vodě. Těžko si představit, že by byl podkladem pro konečné rozhodnutí."
Podle posudku znalce Jiřího Studničky je příčinou pádu řetěz několika chyb a zanedbání.
Jiří Studnička, znalec z oboru ocelových konstrukcí: "Jedna chyba sama o sobě by nestačila, ale když jich je tolik, dojde k nejhoršímu."
Obhájci volají ke zodpovědnosti za zřícení mostu stavební úřad a projektanta. Ti podle nich stojí za změnou typu nosné konstrukce.
Radek Ondruš, právní zmocněnec společnosti Bögl a Krýsl: "Kdyby se drželi původního zadání a použili původní stabilní vojenské podpěry, které tam měly podle projektu být a projekt upravili tak, aby to bylo technicky možné, a znalci řekli, že to bylo technicky možné, tak by žádní mrtví nebyli."
Soudní líčení bude pokračovat tento i následující týden. Podle všech přítomných je ale velmi nepravděpodobné, že by tady zazněl konečný verdikt.
Předvoláni májí být i další znalci, například z oboru bezpečnosti práce nebo autorka dalšího technického posudku pádu mostu.