Na konci listopadu propojily nové úseky dálnice D1 Prahu s Ostravou čtyřmi jízdními pruhy. Ty se ale mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi tísní jen na polovině dálnice. Druhá část se kvůli nedostatku financí teprve dokončuje. Provoz ve čtyřech pruzích v polovičním profilu někteří řidiči kritizují.
Anketa, řidiči: 1. "Myslím si, že to je velmi nebezpečné, protože třeba když jede kamion, tak to nelze předjet." 2. "Není to moc bezpečné." 3. "Až bude větší provoz, možná bude horší to předjíždění, ale já jezdím pomalu, já se kochám."
Předjížděcí pruh má šířku 220 centimetrů. Vůz střední třídy je široký dva metry, na každé straně tak zbývá jen deset centimetrů místa. Protisměrné pruhy jsou navíc odděleny jen malými přenosnými sloupky.
Nedokončený úsek má přes 18 kilometrů. Pokud řidiči dodržují povolenou osmdesátku, jde o patnáct minut jízdy.
Podle Ředitelství silnic a dálnic je ale toto uspořádání naopak bezpečnější než převedení jednoho směru do jediného pruhu.
Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD: "Vznikaly by zde daleko větší dopravní kolize. Známe to například z dálnice D1, když při uzavírce uzavřeme část dálnice do jednoho pruhu, tak ta situace je opravdu neúnosná a způsobuje řadu dopravních nehod. Do srpna příštího roku určitě tuto situaci neplánujeme změnit a v srpnu by měla tato část dálnice být zprovozněna již v plném profilu."
Zbyněk Tomšík, mluvčí ÚO PČR Nový Jičín: "Do současné doby jsme v tomto úseku nezaznamenali žádnou nahlášenou dopravní nehodu. Řidiči by v tomto úseku měli být obzvlášť obezřetní a samozřejmě by měli také dodržovat stanovenou rychlost."
Až do otevření druhé části dálnice nebudou řidiči pro jízdu mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi potřebovat dálniční známku. Mýtné pro kamiony či autobusy ale na tomto úseku platí už od počátku.