V sedmi konzultačních dnech poradnu kontaktovalo jednatřicet lidí. Pracovníci zařízení předpokládají, že se počet klientů v budoucnu navýší.
Richard Pešat, pracovník občanské poradny: "Nejvíce dotazů směřovalo na pracovně-právní problematiku, hned na druhém místě, z hlediska četnosti, je problematika rodiny a mezilidských vztahů a na třetím místě se umístily dotazy ohledně dluhů."
Nejčastější dotazy klientů byly ohledně možnosti výpovědi ze strany zaměstnavatele, samozřejmě s nárokem na odstupné, náhrady, které náleží zaměstnancům v případě, že se jedná o nemoc z povolání nebo pracovní úraz.
Poradna pomůže i těm, kteří se nacházejí v jakékoliv tíživé sociální situaci, tedy ne jenom v důsledku propuštění z práce. Může jít třeba i o lidi, kteří se ocitli ve finanční pasti kvůli dluhům.
Richard Pešat, pracovník občanské poradny: "Volíme empatický, citlivý přístup ke klientovi. Sdělíme mu jeho práva, poučíme ho, že tato služba je bezplatná, diskrétní, nezávislá, nestranná a potom samozřejmě dochází k exploraci problému klienta, kdy nám říká svůj problém. V této fázi je aktivnější spíše klient sám. V druhé části je aktivnější spíše poradce, kdy podává určité informace nebo rady, jak problém řešit."
Poradna se dále zaměřuje na problematiku sociálních dávek a služeb či průběh občanského soudního řízení. Pracovníci zařízení nemohou za klienty jejich potíže přímo řešit.
Richard Pešat, pracovník občanské poradny: "Poradce občanské poradny vybaví jedince potřebnými informacemi, radami, dá mu určité vzorové dokumenty, poskytne mu určitou emoční podporu. Poradce občanské poradny pouze doporučuje varianty řešení, klient je ten, který se rozhoduje."
Občanská poradna sídlí v budově takzvaného domu složek, Sokolovská 9. Vchod je ze strany parkoviště u obchodního domu Lidl. Otevřeno je ve středu od devíti do pěti pro kohokoliv, čtvrtek je vyhrazen pro předem objednané klienty.