O vybudování podjezdu pod kolejemi ve Studénce se mluví několik let. Místo je nebezpečné zejména proto, že tu řada netrpělivých řidičů jezdí na červenou. Tragicky skončil v roce 2015 manévr řidiče kamionu, do kterého narazilo Pendolino. Při nehodě zemřeli tři lidé. Nyní Správa železnic potvrdila, že vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele stavby.
Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic: “Zahájení samotných stavebních prací plánujeme příští rok na jaře, kdy se začne nejprve budováním nové obslužné komunikace pro nákladní auta z dálnice D1 přes Butovickou ulici k průmyslovým areálům. Poté naváže i stavba vlastního podjezdu určeného pro osobní auta, vozidla integrovaného záchranného systému, cyklisty a také chodce. Ten se otevře v závěru roku 2026.”
Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: “Shodou okolností bude to příští rok deset let od té poslední tragické nehody, které na tady tom přejezdu byla. Myslím si, že to je určitě jeden z důležitých milníků, že ta stavba se posune. Pro nás jako pro město je klíčové to, že jsme si tam při realizaci projektu dokázali prosadit objízdnou trasu pro kamionovou dopravu.”
Přes tento železniční přejezd denně projedou na tři stovky vlaků. Od letošního února jej střeží automatizovaný kamerový systém, který reaguje na spuštění červených světel. Od uvedení do provozu do konce srpna zaznamenal bezmála 150 průjezdů přes železniční přejezd v době, kdy to výstražná světla zakazují.
Stavba podjezdu a objízdné trasy vyjde na přibližně 868 milionů korun.