Pejska Korálka znají snad všechny děti z mateřských školek v Opavě. Pravidelně k nim totiž už 8 let chodí. A učí děti , jak se správně chovat. Vlastně je to spíš naopak: děti radí nezbednému pejskovi, co udělat, když se ztratí, jak má přecházet přes silnici nebo co s nalezenou injekční stříkačkou. Na tento program pro nejmenší děti v posledních letech navázaly přednášky také pro ty starší.
„Témata vybírám podle věkové kategorie, co zrovna ty děti prožívají, s čím se mohou setkat apod. U malých dětí začínáme dopravními situacemi,“ říká strážnice Městské policie Petra Stonišová, která kurzy už několik let připravuje.
Školáci se pak učí, jak se chovat k cizím lidem, co je nutné zkontrolovat při odchodu z domu a ti nejstarší se dozví něco o trestní odpovědnosti.Se strážníky si také povídají o jejich práci. Učitelé spolupráci s městkou policií vítají. Leckdy také sami navrhují témata, o kterých si myslí, že jsou pro jejich žáky důležitá.
„Jsme školou pro děti s lehkým a těžkým mentálním postižením.A právě u těchto dětí je prevence velmi důležitá. Tyto děti na rozdíl od těch zdravých nedokáží až tak posoudit, co je správné jednání co není správné jednání,“ pochvaluje si spolupráci Jiří Kupka, ředitel ZŠ a PŠ Slezského odboje, Opava.
Podstatné jsou také lekce dopravní výchovy, které strážníci vedou přímo na dopravním hřišti v Malých Hošticích. V nastávajícím školním roce přibudou také přednášky na téma záškoláctví a vandalismus.
„Je to moc fajn, protože děti to slyší z jiných úst. Slyší to přímo od kompetentních osob, dostanou metodické materiály," říká Silvie Häuserová, ZŠ Dostojevského pro tělesně postižené, Opava
A nejen to: často si děti v krizových situacích dokáží rady strážníků vybavit. Jako jeden desetiletý chlapec, který si v okamžiku, kdy uviděl zloděje vzpomněl na radu, že dělat hrdinu se v takové situaci nevyplácí. Běžel za rodiči, kontaktovali městkou policii a zloděje pak pomohli strážníkům dopadnout.